۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۵۷۶۶۶۸
امام جمعه تبریز:

تحریم‌ها با تلاش جوانان دانشمند به فرصت تبدیل شده اند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: تحریم‌های ظالمانه دشمنان امروز با تلاش جوانان دانشمند به فرصت هایی تبدیل شده اند که دشمنان را حیرت زده کرده است.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در همایش شورای سیاستگذاری و راهبری چهلمین سال انقلاب اسلامی که در بیت امام جمعه تبریز برگزار شد، اظهار داشت: امسال باید نگاه ویژه‌ای به برنامه های سالگرد پیروزی انقلاب داشته باشیم.

وی با تأکید بر این‌که نباید صرفا نگاه تکریمی و شعاری داشته باشیم، خاطرنشان کرد: امسال باید شعار همه ساله را تبدیل به شعور کنیم، با توجه به تهدیداتی که علیه نظام اسلامی ایران وجود دارد؛ امسال نه تنها در ایام دهه فجر بلکه در کلیه ایام سال دستاوردهای چهل ساله انقلاب را مطرح کنیم.

امام جمعه تبریز ادامه داد: ویژه برنامه های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نباید منحصر در تزئین خیابان ها و معابر باشد، مردم باید بدانند که هدف از انقلاب تنها تغییر رژیم و ساختار نبوده است، صدور فرهنگ انقلاب اسلامی مهم‌ترین هدف امام خمینی(ره) در نهضت حسینی بوده است.

وی با بیان این‌که جوانان کشورهای اسلامی و حتی غربی با اهداف انقلاب اسلامی ایران به واسطه تدابیر رهبر معظم انقللاب اسلامی آشنا هستند، گفت: صیانت از آرمان‌ها، اهداف انقلاب و رفع موانع پیش‌رو مهم‌ترین موضوعاتی است که می توان در بزرگداشت انقلاب اسلامی داشته باشیم.

امام جمعه تبریز افزود: باید دستاوردهای انقلاب به مردم تبیین شود، تا بدانند به لحاظ فرهنگی در کجا بودیم و امروز کجا هستیم، علیرغم تمامی مشکلاتی که داشته ایم؛ ما در آغاز انقلاب چند دانشجو و دانشگاه در کشور داشتیم، روستاها در چه وضعیتی بودند، نظام اسلامی چگونه در طول چعل سال همه تهدیدات را به فرصت تبدیل کرده است؟ همه این مسائل باید تبیین شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: از آغاز جنگ تحمیلی دشمنان هدف نهایی براندازی انقلاب اسلامی، تصرف و تجزیه خاک ایران اسلامی را پیگیری می کردند، اما این تهدید به فرصت تبدیل شد و در سایه جنگ خودکفا شدیم، این مسائل را باید دوست و دشمن بدانند، تحریم‌های ظالمانه دشمنان امروز با تلاش جوانان دانشمند به فرصت هایی تبدیل شده اند که دشمنان را حیرت زده کرده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: همه بدانند چگونه تهدید فتنه داعش را چگونه به فرصتی برای وحدت امت اسلامی و آشکار شدن چهره پلید وهابیت تبدیل کردیم، همه این مسائل یکی پس از دیگری باید در ویژه برنامه های دهه فجر بیان شود./935/پ203/ب1

ارسال نظرات