۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۵۷۶۸۹۴

گردهمایی مسؤولان نهاد رهبری دانشگاه‌های علمی‌کاربردی کشور برگزار شد

گردهمایی مسؤولان نهادهای دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های علمی کاربردی سراسر کشور با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی برگزار شد.
گردهمایی مسؤولان نهاد رهبری دانشگاه‌های علمی‌کاربردی کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، امام جمعه تبریز عصر روز گذشته در گردهمایی مسؤولان نهادهای دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های علمی کاربردی سراسر کشور اظهار داشت: وظیفه ذاتی روحانیت در دانشگاه‌ها جذب جوانان و قضر فرهیخته جامعه به سمت ارزش‌های عالی انسانی و اسلامی است.

وی با اشاره به دیدارهای متعدد خود با دانشجویان و طلاب گفت: زمان حضورم در تبریز به عنوان نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی بیشترین ارتباط را با جامعه دانشگاهی داشته ام، در بسیاری از موارد به دور از برنامه های رسمی و بدون هماهنگی های از پیش تعیین شده در خوابگاه های دانشجویی حضور یافتهام.

نماینده ولی ففیه در آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که حضور بی‌تکلف روحانیان در میان دانشجویان را وظیفه ذاتی آنان برشمرد و تصریح کرد: حضور در نماز جماعت دانشگاه ها و سلف سرویس دانشجویی باعث شده تا ارتباط نزدیکی با قشر جوان کشور سرمایه های عظیم نظام اسلامی هستند، داشته باشم.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه عموم جوانان ایرانی معتقد، انقلابی، ارزشی و روشنفکر هستند، خاطرنشان کرد: همواره توصیه شده که تحصیل و تهذیب باید توام با یکدیگر باشد، علم بدون اخلاق و معرفت هیچ دردی از جامعه دوا نمی کند، در این زمینه روحانیان دانشگاهی رسالت خطیری بر عهده دارند.

وی با اشاره به اهمیت جذب حداکثری در فضای دانشگاهی گفت: سلایق و تفکرهای مختلف در مجموعه های علمی و آموزشی عامل موفقیت کشور است، برای رسیدن به بالندگی میهن باید زمینه فعالیت برای همه سلایق و گروه های های فکری را فراهم آوریم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم فضای دانشگاهی را زمینه‌ای مناسب برای برپایی کرسی‌های آزاداندیشی و نظریه‌پردازی دانست و افزود: محیط های دانشگاهی به دلیل شرایطی که دارد و با توجه به دلیل حضور قشر پویا، باسواد و روشنفکر جامعه، فضایی مناسب برای ارتباط روحانیت و جوانان به حساب می آید./935/پ۲۰۳۱

ارسال نظرات