۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۵۷۷۰۰۵
امام جمعه تبریز:

معیشت مردم به خطر افتاده است

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان این‌که عده‌ای سودجو و منفعت‌طلب به دنبال اخلال در بازار، ضرر به اقتصاد کشور و ایجاد اخلال در معیشت مردم هستند، گفت: معیشت مردم به خطر افتاده است.
نماز جمعه تبریز + امام جمعه تبریز + آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به برگزاری دادگاه مفسدان اقتصادی طی هفته‌های اخیر اظهار داشت: این امر مهم و ضروری نباید به صورت مقطعی مورد توجه قرار گیرد.

وی با تأکید بر این‌که مسوولان دستگاه قضایی، تعزیرات حکومتی و نیروی انتظامی باید به دنبال دانه‌درشت‌ها بروند، خاطرنشان کرد: مقابله با گرانی خودسرانه برخی از واحدهای تولیدی و همچنین احتکار برخی ناجوانمردان در وضعیت کنونی کشور باید در اولویت قرار گیرد.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که عده‌ای سودجو و منفعت‌طلب به دنبال اخلال در بازار، ضرر به اقتصاد کشور و ایجاد اخلال در معیشت مردم هستند، تصریح کرد: بروید دنبال دانه‌درشت‌ها، تنها با انبارهای کوچک که هر کارخانه و صنعت نیاز به انبار دارد، مقابله نشود؛ امروز عده‌ای هم‌راستا با اهداف شوم دشمن اقتصاد کشور را هدف قرار داده اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به بخش‌های از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجلاسیه اخیر اعضای مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: رهبر انقلاب خطاب به نهادهای مسؤول فرمودند که از افراط و تفریط خودداری کرده و یک دفعه این کار را رها نکنید.

وی با تأکید بر این‌که سرگرم شدن دستگاه انتظامی و قضایی با آفتابه دزدها موجب فراموشی دانه درشت‌ها خواهد شد، افزود: اگر محاکمه مفسدان اقتصادی و اجرای حکم در سریع‌ترین زمان ممکن صورت گیرد، نظم به بازار بازخواهد گشت و مردم نیز اعتماد و اطمینان خواهند یافت کهدر مقابله با فساد هیچ مسامحه‌ای وجود ندارد.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به درخواست دوباره رییس جمهور آمریکا برای مذاکره با ایران اظهار داشت: طرح مجدد این مسأله در شرایط کنونی کشور نوعی جنگ روانی برای القای برخی باورهای غلط است، طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اگر در مقابل با دشمن بایستیم، آنها مجبور به عقب‌نشینی خواهند شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم ادامه داد: زمزمه‌های شوم مذاکره با آمریکا، بار دیگر از سوی برخی افراد و محافل خاص به گوش می‌رسد تا این‌گونه وانمود کنند که حل تمام مشکلات کشور به مذاکره با آمریکا ختم می‌شود، اگر قطعات پازل را کنار هم قرار دهیم مشخص می‌شود که توطئه‌ای شوم در حال اجراست.

وی افزود: به شکل کاملا مشکوک وضعیت اقتصادی کشور دچار بی‌ثباتی شده و معیشت مردم به خطر افتاده است و از سوی دیگر برخی محافل شروع به لزوم مذاکره ایران با آمریکا می‌کنند؛ ریشه همه این زمزمه‌ها در خارج است که سعی دارند بگویند که اگر مشکل با آمریکا مشکلاتمان را حل کنیم، کشور نجات می‌یابد.

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که چنین جوسازی‌هایی از حلقوم هر کسی که بیرون بیاید؛ قطعا دلسوز مردم ایران نیست، خاطرنشان کرد: مگر می‌شود با یک دولت و رئیس جمهور هتاک و بی‌نزاکت که دشمنی با مردم ایران را به حد اعلی رسانده مذاکره کرد، قطعا هیچ کدام از مقامات ایران حتی لحظه‌ای به مذاکره با آمریکا فکر نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه البته هیچ مذاکره‌ای حداقل در شرایط کنونی میان دو کشور صورت نخواهد گرفت، افزود: امید است از فرصت حضور رئیس‌جمهور در سازمان ملل برای افشای هر چه بیشتر چهره استکبار جهانی و صهیونیست استفاده شود، امروز بیش از هر زمانی نیازمند وحدت و همدلی ملت و مسؤولان هستیم.

امام جمعه تبریز تنها راه‌ تزریق امید در جامعه را همدلی و نشستن پای درد و دل مردم دانست و افزود: ایجاد امید در دل مردم، عزم و اراده برای حل مشکلات و تزریق نشاط اجتماعی ضرورتی مهم است، واقعیت این است که ضعف و سستی اراده برخی مسؤولان برای رسیدگی به مشکلات باعث ایجاد چنین مشکلات در کشور شده است.

وی خواستار اعتماد به جوانان برای حل مشکلات شد و افزود: افرادی که اهل ریسک هستند و خود را در انقلاب نشان دادند بار دیگر به جوانان اعتماد کنند چراکه جوانان موتور متحرک و پیشرانان انقلاب هستند، البته این بدان معنا نیست که افراد با تجربه کنار گذاشته شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم را اظهار داشت: از همه عزاداران و هیأت های حسینی می خواهم مجالس سوگواری مسجدمحور بوده و حرکت دستجات حسینی از مساجد شروع شود و به مساجد ختم شود؛ این ماه فرصت طلایی برای بهره‌مندی از مکتب عاشورا است./935/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات