۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۵۷۷۰۵۴
امام جمعه تبریز:

توجه به بنیان خانواده لازمه تربیت نسلی پویا و صالح است

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: به همان میزان که فرزندی صالح از خانواده ای مؤمن و دین‌مدار تربیت شود، جامعه ای سالم خواهیم داشت.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی شب گذشته در مراسم پیوند های آسمانی طلاب و در جمع تعدادی از سادات مزدوج اظهار داشت: عشق ورزی زوجین به همدیگر پایه های یک زندگی موفق را محکم تر می کند.

وی گفت: بیان عشق به همسر در رفتار و کردار کانون خانواده را گرم می‌کند و به قدری حائز اهمیت است که اجر و مزد آن را برابر اعتکاف مسجد رسول الله در مدینه عنوان کرده اند.

امام جمعه تبریز افزود: تشکیل خانواده موفق در جامعه تربیت نسلی را فراهم می آورد که آینده کشور در دست آنهاست و به همان میزان که فرزندی صالح از خانواده ای مؤمن و دین‌مدار تربیت شود، جامعه ای سالم خواهیم داشت.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم شهدای مدافع حرم و دیگر شهدای این آب و خاک را حاصل تربیت صالح در خانواده ایرانی و اسلامی دانست و گفت: فرزندان پاکباخته ایران عزیز از دامن مادرانی پاک طینت و سفره حلال پدران دست و دل پاک به جبهه های نبرد اعزام شدند و در دفاع از ناموس و وطن جان عزیزشان را فدا کردند. 

وی با تاکید بر توجه به امور خانه و خانواده از سوی پدران و مادران شاغل تصریح کرد: توجه به امر تربیت آسیب های اجتماعی را کاهش و امید و نشاط اجتماعی را افزایش می دهد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود روحانیت را نماد دین اسلام برشمرد و از آنها خواست در رفتار اجتماعی و خانوادگی الگوی مردم باشید./۹۳۵/پ204/ب1

ارسال نظرات