۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۵۷۹۷۳۲
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران:

تحقیق و پژوهش راه تحول در حوزه را هموار می کند

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با بیان این که تحقیق و پژوهش راه رسیدن به تحول عملی در حوزه را هموار می کند، گفت: تنها با شعار دادن نمی توان به تحول در حوزه دست یافت بلکه رسیدن به این مسأله مهم نیازمند اقدامات علمی و پژوهشی است.
مدیر سفیران هدایت ساری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام زین العابدین زارع، معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران امروز در کارگاه پژوهشی که در مدرسه علمیه سفیران هدایت ساری برگزار شد با مهم ارزیابی کردن تقویت موضوع پژوهش در میان طلاب از آن به عنوان رکن فعالیت های علمی در حوزه یاد کرد.

حجت الاسلام زارع در ادامه سخنان خود با اشاره به این که پژوهش نیز یک علم است که باید تدریس و تعلیم داده شود، خاطرنشان کرد: متأسفانه در مقطعی شاهد کمرنگ شدن این موضوع مهم در مدارس علمیه بودیم.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با بیان این که فعالیت های علمی حوزه بدون توجه به پژوهش و تحقیق کارآیی لازم را ندارد، بیان داشت: تنها با پژوهش است که می توانیم در عرصه های مختلف علمی ظهور و بروز داشته باشیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این این که تحقیق و پژوهش به هیچ عنوان از حوزه جدا نیست، تصریح کرد: پژوهش رکنی جدایی ناپذیر از حوزه است چون رشد و رونق علمی حوزه با تلاش های محققان و پژوهشگران حوزوی به دست آمده است.

حجت الاسلام زارع با بیان این که مدارس علمیه باید برای رونق برنامه های پژوهشی در میان طلاب برنامه محور حرکت کنند، خاطرنشان کرد: برنامه های مقطعی و بدون پشتوانه نمی تواند به گسترش فرهنگ تحقیق و پژوهش در حوزه کمک کند.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که مدیران و اساتید مدارس علمیه باید تلاش کنند تا مهارت های پژوهشی را به طلاب بیاموزند، تصریح کرد: متأسفانه بسیاری از طلاب هنوز با مهارت های لازم در این خصوص هیچ آشنایی ندارند و این مسأله مستلزم برگزاری کارگاه های آموزشی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که تحقیق و پژوهش راه رسیدن به تحول عملی در حوزه را هموار می کند، خاطرنشان کرد: تنها با شعار دادن نمی توان به تحول در حوزه دست یافت بلکه رسیدن به این مسأله مهم نیازمند اقدامات علمی و پژوهشی است.

وی همچنین با تأکید بر این که نشاط و رونق علمی در حوزه نیز با ترویج و گسترش فرهنگ پژوهش به دست خواهد آمد، بیان داشت: خوشبختانه ظرفیت های بسیار خوبی در مدارس علمیه وجود دارد که می توان از آن ظرفیت ها به منظور رونق فعالیت های پژوهشی بهره گرفت./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات