۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۵۸۰۲۱۶
امام جمعه تبریز:

گفتار و رفتار ترامپ خارج از حقوق و عرف بین الملل است

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: سخنرانی رییس جمهور ارایه تصویری شفاف و مشروع از چهره مستحکم، منطقی، قاطع و استوار از ایران اسلامی بود.
دونالد ترامپ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی عصر امروز در جمع اعضای بسیج جامعه پزشکی استان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: اگر شاهدیم رییس جمهور با عزت و اقتدار هر چه تمام در مجمع عمومی سخنرانی می‌کند، به برکت خون شهدا بوده است.

وی با اشاره به این‌که دوران هشت سال دفاع مقدس یادآور روزهایی سراسر غرور و حماسه برای ملت ایران است، خاطرنشان کرد: دفاع مقدس مظهر معنویت، آرمان خواهی، تدبیر و حکمت ملت ایران بوده و امروز به برکت خون‌ پاک شهدای آن دوران و همچنین به پشتوانه اقتدار ملی، رییس جمهور در سازمان ملل استوار از آرمان های انقلاب دفاع می کند.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که آثار و برکات ماندگار دوران دفاع مقدس به هیچ عنوان قابل چشم‌پوشی نیست، افزود: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی؛ اگر خود جنگ را آنگونه که بوده روایت نکنیم، دشمنان جنگ را آنگونه که دوست دارند تحریف و به نسل های آینده روایت خواهند کرد.

وی با اشاره به این‌که سخنرانی دکتر روحانی در سازمان ملل بر اساس ارزیابی ناظران و کارشناسان نسبت به سخنرانی‌های پیشین، منطقی‌تر، سنجیده‌تر و متناسب با موقعیت بود، اظهار داشت: رییس جمهور از ظرفیت وحدت ملی به عنوان محرکی برای سخنرانی خود استفاده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به این‌که سخنرانی رییس جمهور ارایه تصویری شفاف و مشروع از چهره مستحکم، منطقی، قاطع و استوار از ایران اسلامی بود، افزود: این سخنرانی منطقی در عین حال توانست ضمن محکوم کردن طرف آمریکایی؛ برنده مجادله چند روزه ترامپ باشد.

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که یاوه‌گویی‌های ترامپ و هراساندن چندین باره ملت ایران از تحریم های اقتصادی نشان از ضعف آمریکا در مقابله با انقلاب اسلامی است، گفت: سخنان سخیف رییس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل با واکنش حضار همراه بود، که در طول تاریخ مجمع کم سابقه بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفتار و رفتارهای رییس جمهور آمریکا را خارج از حقوق و عرف بین الملل دانست و افزود: رفتار ترامپ زمینه‌ای را فراهم کرد تا تمامی سران شرکت کننده در مجمع عمومی سازمان ملل خود با چشمان خود مشاهده کنند که در رأس ایالات متحده آمریکا چه فرد ابلهی تصمیم‌گیری می کند.

وی در پایان خواستار رسیدگی به وضعیت اقتصادی کشور از سوی سران سه قوه شد و گفت: انتظار داریم رییس جمهور بتواند در امیدبخشی و برقراری آرامش اقتصادی در کشور اقدامات جدی داشته باشد تا قشر محروم و متوسط جامعه بیش از زیر فشارهای معیشتی قرار نگیرند./935/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات