۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۵۸۰۶۲۱
مدیر مدرسه علمیه دارالسلام:

اساتید طلاب را توانمند در تبلیغ و تدریس تربیت کنند

حجت الاسلام اسکندری گفت: طلبه‌ها را در تبلیغ و تدریس به گونه‌ای توانمند تربیت کنیم که بعد از دوران طلبگی بتوانند با عزت و آبرو در جامعه فعالیت کنند.
حجت الاسلام اسکندری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین اسکندری مدیر مدرسه علمیه دارالسلام در کلاس درس اخلاق که پیش از ظهر امروز در این مدرسه علمیه برگزار شد، گفت: کسی که حکم و دستور الهی را نمی‌داند به شخص مکلف واجب است حکم شرعی را به او بگوید و او را آگاه کند.

وی در خواص صلوات ابراز داشت: صلوات فعل خدایی و آسمانی است زیرا بر مبنای آیات قرآن، خداوند متعال و ملائکه بر پیامبر اکرم(ص) صلوات می‌فرستند؛ صلوات مصداق کامل و جامع ذکر است و ذکر سبب تقرب انسان به سوی خدای متعال می‌شود.

مدیر مدرسه علمیه دارالسلام اظهار داشت: ذکر سبب آرامش قلب و جان آدمی و فرستادن صلوات در واقع اجرای امر الهی است؛ بر اساس روایات صلوات موجب پذیرش دعاهای انسان می‌شود.

وی در ادامه بیان داشت: فایده صلوات به فرستنده آن بازمی‌گردد زیرا در صلوات علو درجات پیامبر(ص) و خاندان ایشان از خدا طلب می‌شود؛ صلوات دعای مستجاب است.

مدیر مدرسه علمیه دارالسلام اظهار داشت: یکی از وعده‌های خداوند متعال در قرآن کریم این است که اگر برای رضای خدا به دیگران کمک کنید خداوند کارهای نشدنی را به دست شما راحت و آسان می‌کند.

وی در ادامه بیان داشت: احتیاج و نیاز اضافی، انسان را از قناعت دور می‌کند؛ اگر یک طلبه جهان بینی خود را نسبت به دین، طلبگی و تبلیغ دین اصلاح نکند، نفس خود را قانع نکند و تلاش خود را به کار نبندد باید تمام عمر چشم به دست دیگران بدوزد و همواره آبروی خود را به خطر بیندازد.

حجت الاسلام اسکندری اظهار داشت: طلبه باید عزتمند باشد و ما وظیفه داریم طلبه‌ها را در تبلیغ و تدریس به گونه‌ای توانمند تربیت کنیم که بعد از دوران طلبگی بتوانند با عزت و آبرو در جامعه فعالیت کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بدانیم اگر قرار است چیزی درباره رزق و روزی طلب کنیم آن را از خداوند بخواهیم زیرا اوست که اولین، آخرین و تنها روزی دهنده همه مخلوقات و تامین کننده کائنات است./۹۶۹/پ202/ب1

ارسال نظرات