۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۵۸۱۱۶۰
حجت الاسلام والمسلمین هاشمی نژاد:

توکل به خدا فضل الهی است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مقام توکل فضل الهی است که نصیب انسان می‌شود، گفت: انسان متوکل نعمات الهی را فضل خداوند می‌داند و تنها از خداوند روزی درخواست می‌کند.
حجت الاسلام هاشمی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین هاشمی نژاد استاد حوزه علمیه، شب گذشته در هیات حاج مسلم هادیان، گفت: مردم به دو دسته تقسیم می‌شوند یا برادران دینی انسان هستند و یا از نظر خلقت در زمره هم نوعان قرار می‌گیرند.

وی افزود: خداوند انسان را از ابتدا بدون آن که توان کسب روزی داشته باشد تامین کرد؛ بنابراین انسان در همه دوران حیاتش باید به روزی دادن خداوند اعتماد داشته باشد و با اجتناب از حرص و طمع از خداوند روزی بطلبد.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی نژاد توکل را فضل الهی دانست و ابراز کرد: انسان متوکل نعمات الهی را فضل خداوند می‌داند و تنها از خداوند روزی درخواست می‌کند.

این خطیب مشهور ادامه داد: همه وجود پیامبراکرم(ص) متوجه خداوند بود برای همین حضرت موسی(ع) که کلیم الله بودند برای اجابت دعا خداوند را به پیامبراکرم(ص) قسم می‌دادند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان در هیچ زمانی نباید دل از رحمت خداوند ببرد و به مخلوقات امید داشته باشد، گفت: انسان نباید از غیر خداوند نیازهای خود را استعانت کند.

وی با استناد به روایتی از پیامبراکرم(ص) اظهار داشت: حضرت فرمودند: من کودکان را دوست دارم چون برای فردای خود چیزی ذخیره نمی‌کنند همچنین آنان را دوست دارم چون زیاد می‌سازند و خراب می‌کنند؛ انسان باید توکل را از کوکان یاد بگیرد و به دنیا دلبسته نباشد.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی نژاد ادامه داد: همچنین فرمودند: بچه‌ها را دوست دارم چون بعد از دعوا سریع با هم آشتی می‌کنند و کینه در دل ندارند؛ کینه مانع پذیرش توبه می‌شود./813/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات