۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۵۸۱۲۴۸
رییس‌کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام:

۴۸۰ مسجد و حسینیه در ایام اربعین از زوار پذیرایی می‌کنند

رییس‌کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام گفت: ۴۸۰ مسجد و حسینیه استان ایلام در ایام اربعین امسال از زوار پذیرایی می‌کنند.
اربعین نماد اتحاد

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی چراغی پور اظهار داشت: اقدامات فرهنگی و تبلیغی برای اربعین امسال در ایلام تدوین و 480 مسجد و حسینه در سطح استان ایلام آماده ارائه خدمات فرهنگی به زوار اربعین حسینی است.

رئیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام گفت: برگزاری نمازجماعت، توزیع بسته‌های فرهنگی و پاسخگویی به سئوالات شرعی زوار در این مساجد به صورت شبانه روز انجام می‌شود.

وی تدوین و ارائه سخنرانی توسط خطبای اعزامی از قم و تهران را از برنامه‌های فرهنگی اربعین امسال در ایلام دانست و افزود: سخنرانان به سه زبان عربی، فارسی و ترکی به ایراد سخن می‌پردازند و هدف از این اقدام علاوه بر راهپیمایی کسب دانستنیهای مذهبی و آشنای زوار با مسائل مختلف اربعین و کارکردهای آن در ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است.

حجت الاسلام چراغی پور برنامه ریزی فرهنگی برای کنگره عظیم اربعین را ضروری و بیان کرد: سالیانه بیش از 3 میلیون نفر زائر به استان ایلام سفر می‌کنند که علاوه بر زیرساخت‌های رفاهی و خدماتی و امنیتی نیازمند تغذیه فرهنگی نیز هستند در دستور کار اربعین امسال است.

وی افزود: انتقال فرهنگ اربعین در جامعه و نمایش این مهم در سطح جهانی نیازمند اقدامات فرهنگی است که انجام آن در ایلام کلید خورده است و از اربعین امسال اجرایی می‌شود.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات