۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۵۸۱۵۰۳
امام جمعه تبریز:

گرانی کالاهای اساسی بر سلامت مردم اثر می‌گذارد

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: گرانی کالاهای اساسی به ویژه در حوزه لبنیات موجب بروز آسیب‌های جسمی در آحاد جامعه می شود.
سیدمحمدعلی آل هاشم

به گزارش خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در بازدید یکی از کارخانه‌های تولید مواد لبنی در تبریز اظهار داشت: فرهنگ مصرف شیر در بین شهروندان ایرانی بسیار پایین است که باید با نهادینه کردن این فرهنگ سرانه مصرف شیر افزایش یابد.

امام جمعه تبریز با تاکید بر ضرورت افزایش سرانه مصرف شیر عنوان کرد: شیر در سلامتی انسان نقشی اثرگذار دارد و اگر در حال حاضر اکثر افراد جامعه ما از کمبود ویتامین D رنج می برند، به دلیل مصرف نکردن شیر است.

وی با بیان این‌که گرانی کالاهای اساسی به ویژه در حوزه لبنیات موجب بروز آسیب‌های جسمی در آحاد جامعه می شود، خاطرنشان کرد: افزایش بیماری های مختلف نظیر پوکی استخوان نیز متاثر از مصرف کم شیر است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تاکید بر فرهنگ سازی مصرف شیر در جامعه گفت: شرکت های تولید شیر با همکاری صدا و سیما و رسانه ها در جهت ارتقا فرهنگ مصرف شیر در جامعه برنامه سازی و تلاش مستمر و موثر داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به نقش آفرینی مجموعه های تولید فرآورده های لبنی درحوزه سلامت خاطرنشان کرد: کمک به راهبرد اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی و یکی از الزامات مهم آن رونق بخشیدن به تولید ملی است./۹۳۵/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات