۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۲
کد خبر: ۵۸۲۲۲۰
امام جمعه بابل با تأکید بر ضرورت عبرت گیری از برجام:

کنوانسیون های بین المللی نباید بستر نفوذ دشمن به کشور را فراهم کند

امام جمعه بابل با بیان این که در بررسی و تصویب کنوانسیون های بین المللی باید از برجام عبرت بگیریم، گفت: باید مراقب باشیم کنوانسیون های بین المللی بستر نفوذ دشمن به کشورمان را فراهم نکند.
جلسه ستاد اربعین راهیان کربلا با حضور امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در دیدار جمعی از مسؤولان این شهرستان به تصویب بخش هایی از لایحه FATF در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و با بیان وجود برخی نگرانی ها در این خصوص گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید نگرانی های مردم در خصوص این کنوانسیون را رفع کنند.

وی با بیان این که بسیاری از مراجع تقلید و علما نیز در خصوص این کنوانسیون نگرانی های بسیاری دارند و در سخنرانی های بسیاری در این خصوص دغدغه های خود را مطرح کردند، افزود: وظیفه نمایندگان مجلس و همچنین دیگر مسؤولان کشور است که نسبت به رفع این نگرانی ها اقدام کنند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به این که غربی ها در چهار دهه اخیر همواره ثابت کردند که در قراردادهای بین المللی نمی توان به آنها اطمینان کرد، خاطرنشان کرد: در همین قضیه برجام بدعهدی طرف آمریکا به وضوح آشکار شد.

امام جمعه بابل با بیان این که لایحه cft در حالی در مجلس به تصویب رسید که نیمی از نمایندگان مجلس با این طرح مخالف بودند، تصریح کرد: این سطح از مخالفت ها با این لایحه نشان دهنده مشکلات موجود در این باره بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که این وظیفه وزارت خارجه کشورمان است که به دغدغه های موجود در کشور پاسخ قانع کننده دهد، خاطرنشان کرد: متأسفانه بخش مهمی از وقت مسؤولان وزارت خارجه در این روزها به موضوع  FATF خلاصه شده است.

وی با اشاره به این که منطق آقای ظریف برای توجیه FATF در مجلس شورای اسلامی منطق گرفتن بهانه از آمریکا است، ادامه داد: این در حالی است که بهانه های آمریکا هیچ گاه تمام نخئواهد شد و همواره وجود داشته است.

امام جمعه بابل با بیان این که آمریکایی ها همواره به بهانه های مختلف به دنبال فشار و توطئه علیه ملت ایران بوده اند، تصریح کرد: باید در چنین کنوانسیون های بین المللی تنها منافع کشور مورد توجه مسؤولان قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که متأسفانه برجام نیز با همین منطق به تصویب رسید، بیان داشت: اما به راحتی از سوی رییس جمهور جدید آمریکا نقض و کنار گذاشته شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که در بررسی و تصویب کنوانسیون های بین المللی باید از برجام عبرت بگیریم، خاطرنشان کرد: باید مراقب باشیم که این کنوانسیون های بین المللی بستر نفوذ دشمن به کشورمان را فراهم نکند./۹۵۰/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات