۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۵۸۳۳۷۶
مدیر مدرسه علمیه امام خمینی:

اربعین زمینه مناسبی برای ترویج عقاید دینی اسلام است

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه اجتماع اربعين مختص شيعه نيست، گفت: اربعین زمينه مناسبی برای ترويج عقايد دينی اسلام است و مبلغان باید این فرصت را غنيمت شمرده و از حضور حداكثری مردم بهره ببرند.
اربعین

افتخار اصغری مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره اهمیت پیاده روی اربعین حسینی(ع)، گفت: در كلام عرفا و علما امام حسین(ع) با عنوان عظیم العظما یاد شده است.

وی افزود: بدین‌معنا که وجود مبارک حضرت سیدالشهدا در شأنیت و هویت خودش از هرچه انسان و شخصیت بزرگ در این عالم است، بزرگ‌تر و والاتر است. از زیارت وارث نیز همین معنا استفاده می‌شود.

اصغری ادامه داد: در روایات فراوان به گریه انبیا و فرشتگان و ارض و سما بر سیدالشهدا علیه السلام اشاره شده است امامان معصوم(ع) نسبت به زیارت امام حسین(ع) و یاران ایشان دستور اکید داده‌اند و سفارشاتی را به مؤمنان و عاشقان مکتب اهل‌بیت(ع) داشته‌اند. آن زیارتی که پیامبر اکرم و امامان معصوم(ع) به آن مکرراً تاكید و سفارش کرده‌اند، زیارت امام حسین(ع) در چهلمین روز شهادت آن حضرت و یاران باوفای ایشان است.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بیان داشت: از امام عسکری(ع) نقل شده است علامات مومن (شیعه) پنج چیز است که یکی از آنان زیارت اربعین است. در این روایت امام عسکری(ع) زیارت اربعین را یکی از نشانه‌های شناخت شیعیان اهل بیت(ع) معرفی می‌کند. از این دست روایات در منابع دینی بسیار است كه تاكید فراوان به زیارت اربعین کرده‌اند و همه آنها دلیلی محكم برای حضور شیعیان در این جمع حداكثری در كربلا است.

وی در زمینه بهره گیری بهتر از ظرفیت راهپیمایی اربعین گفت: بدون شک مراسمی چون مراسم اربعین كه به صورت خود جوش و مردمی برگزار می شود زمینه مناسبی برای ترویج عقاید دینی اسلام است. در همین راستا مبلغان دینی باید فرصت را غنیمت شمرده و از حضور حداكثری مردم بهره ببرند.

اصغری با بیان اینکه اجتماع اربعین مختص شیعه نیست، خاطرنشان کرد: بسیاری ازاهل سنت نیز در این اجتماع گسترده حضور دارند حتی پیروان سایر ادیان نیز زائر ابا عبدالله در این ایام هستند، در این شور و خروش مردمی باید با بهره گیری از آموزه های دینی و آگاه ساختن زائران از اهداف قیام عاشورا و دلایل حماسه امام حسین(ع) زمینه ساز ظهور حضرت حجت(عج) بوده و بستر را برای جذب حداكثری به اسلام فراهم سازیم و در همین راستا روشنگری و معرفی دشمنان اسلام و بیان اهداف ایشان كمك بسیاری در شناخت دشمن و مقابله با آن خواهد داشت./813/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات