۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۱
کد خبر: ۵۸۳۵۹۶
امام جمعه تبریز:

اربعین شکوه دلدادگی عاشقان مکتب سرخ عاشورا است

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: حرکت میلیونی شیعیان جهان به سمت کربلا، شکوه دلدادگی عاشقانان مکتب سرخ عاشورا است.
آل هاشم امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی عصر امروز در جمع طلاب مدارس علمیه با اشاره به فضیلت زیارت اربعین اظهار داشت: اربعین نقطه ثقل وحدت مسلمانان جهان است.

وی خاطرنشان کرد: حرکت میلیونی شیعیان جهان به سمت کربلا، فرهنگی است که علی رغم تلاش دشمنان برای تخریب و تحریف آن، شکوه دلدادگی عاشقانان مکتب سرخ عاشورا را به منصه ظهور رسانده است.

امام جمعه تبریز ادامه داد: حضور مسلمانان از کشورهای مختلف در راهپیمایی اربعین حسینی نشان از فراگیر شدن این فرهنگ است که در این میان حضور زائرانی از کشورهای جمهوری آذربایجان و ترکیه در این مراسم از شکوه و جلوه خاصی برخوردار است.

وی با تقدیر از این حضور باشکوه از طرف زائران آذربایجانی ادامه داد: گروهی از مجموعه های فرهنگی تبریز هم در قالب موکب هایی از مسافران کشور دوست و همسایه جمهوری آذربایجان پذیرایی می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: اربعین رمز جاودانه شدن نهضت حسینی، نشان دادن اهمیت تبلیغ و عظمت و اتحاد جهان اسلام است و سال گذشته عاشقان امام حسین(ع) از ۴۰کشور جهان، ۲۰میلیون شیعه را در کربلا جمع کرده بود./۹۳۵/پ۲۰۳/ق

ارسال نظرات