۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۱
کد خبر: ۵۸۳۷۴۱
امام جمعه تبریز:

۱۳ آبان پاسخی کوبنده به تحریم‌های احتمالی آمریکا است

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: دانش‌آموزان در پیشرفت کشور نقش موثری دارند و امید است در سیزدهم آبان ماه با حضور خود در راهپیمایی، پاسخ دشمن را کوبنده‌تر از همیشه بدهند.
حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در دیدار نخبگان بسیج دانش‌آموزی با تأکید بر این‌که دشمنان همواره از نهادینه شدن تفکر بسیج در کشور واهمه دارند، اظهار داشت: این فرهنگ در دیگر کشورهای اسلامی نیز رایج شده است.

وی با تأکید بر ارتقای بصیرت و آگاهی‌ سیاسی و معرفتی دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان باید شناخت سیاسی نسبت به مسائل روز داشته باشند تا در روز سخت و بحران توانایی تشخیص از خود نشان دهند؛ انسان در اثر عدم بصیرت و شناخت، ناخواسته در پازل دشمن قرار می گیرد.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که 13 آبان امسال مردم پاسخی کوبنده به تحریم‌های احتمالی آمریکا خواهند داد، ادامه داد: دانش‌آموزان در پیشرفت کشور نقش موثری دارند و امید است در سیزدهم آبان ماه با حضور خود در راهپیمایی، پاسخ دشمن را کوبنده‌تر از همیشه بدهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به این‌که بسیج تفکری است که در دوران دفاع مقدس شکل گرفت و توانست با نیروهای مردمی و با محوریت ارزش‌های دینی و انقلابی در تحولات نظام اسلامی ایران اثرگذار باشد، افزود: بسیج برگرفته از تفکر عاشورایی بوده و همین مسأله عامل جاودانگی این شجره طیبه است.

وی با بیان این‌که اگر فرهنگ بسیج باید در جامعه حاکم شود، هیچ تهدیدی کشور را تهدید نمی‌کند، افزود: بسیج تفکری است که همه اقشار جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان برای آماده‌سازی و رشد تفکر عاشورایی و ادامه حرکت انقلابی باید در آن حضور داشته باشند چراکه از اهمیت بالایی برخوردار است.

امام جمعه تبریز گرامیداشت یاد و خاطره ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز را رسالتی مهم بر عهده همگان دانست و تصریح کرد: دانش‌آموزان امیدهای آینده کشور هستند، دانش‌آموزان بسیجی ابتدا باید در ارتقای تحصیلی دقت کنند و در عمل به فرایض دینی به ویژه نماز اول وقت پیشگام باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در بخش دیگری از سخنان خود اردوهای راهیان نور را اقدامی ارزشمند در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: یکی از راه‌هایی که می‌توان فرهنگ دفاع مقدس و ایثار در بین اقشار مردم حاکم کرد، همین اردوهای راهیان نور است./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات