۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۵۸۴۲۳۲
عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس:

استكبارستيزي ريشه در فرهنگ مردم ايران دارد

عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس گفت: استکبار ستيزي ريشه در فرهنگ مردم ايران دارد و اگر استکبار ستيزي که شعار آن مرگ بر آمريکاست از مردم ايران گرفته شود، ديگر هيچ چيزي ندارد.
سيد جواد ساداتي نژاد يوم الله ۱۳ آبان در كاشان يوم الله ۱۳ آبان در كاشان يوم الله ۱۳ آبان در كاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، سيد جواد ساداتي نژاد پيش از ظهر امروز در اجتماع بزرگ راهپيمايان يوم الله 13 آبان كه در مجموعه ورزشي شهداي بسيج سپاه كاشان برگزار شد، گفت: تسخير لانه جاسوسي آمريكا که تعبير امام راحل انقلاب دوم نام گرفت، نهضت آزادي ها و ملي گراها را به انزوا کشاند و اسناد جاسوسي ارتباط آنها را با آمريکا نشان داد.

وي افزود: تسخير لانه جاسوسي آمريکا سبب ميدان داري نيروهاي انقلابي و پيرو خط امام در کشور شد و مردم به صحنه آمدند که اگر لانه جاسوسي تسخير نمي شد انقلاب اسلامي امروز به اينجا نمي رسيد.

ساداتي نژاد ادامه داد: استکبار ستيزي مردم به علت انقلاب اسلامي نيست بلکه مردم ايران مسلمان و آموزه هاي قرآن و سيره اهل بيت (ع) به ما آموخته است که استکبارستيز باشيم.

نماينده مردم شهرستان كاشان و آران و بيدگل در مجلس گفت: استکبار ستيزي ريشه در فرهنگ مردم ايران دارد و اگر استکبار ستيزي که شعار آن مرگ بر آمريکاست از مردم ايران گرفته شود، ديگر هيچ چيزي ندارد.

ساداتي نژاد در ادامه استقلال سياسي را از جمله دستاوردهاي استکبار ستيري ملت ايران دانست و اظهار داشت: اگر ملتي از استقلال سياسي برخوردار باشد، داراي استقلال فرهنگي و اقتصادي نيز هست و براي همين است كه استعمارگران همواره تلاش مي کنند که در مرحله نخست، استقلال سياسي کشورها را تسخير کنند.

عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس ادامه داد: طي چهل سال گذشته هيچ نيروي خارجي در سرنوشت سياسي مردم ايران دخالت نداشته است و هر چه بوده از عزم و اراده ملت بزرگ و شريف ايران بوده است.

وي استقلال سياسي جمهوري اسلامي ايران را ناشي از مردم و اقتدار ملت ايران دانست و افزود: در همه کشورها استقلال سياسي به قدرت نظامي آنها وابسته است اما اقتدار سياسي ما نتيجه استکبار ستيزي ما است.

ساداتي نژاد گفت: نفوذ ايران در غرب آسيا و شکل گيري و تقويت حزب الله، جهاد اسلامي، انصارالله يمن، حماس و بقيه گروه هاي اسلامي به علت نفوذ ايران و به برکت استکبارسيتزي ميهن اسلامي است.

وي در ادامه هزينه ايستادگي در برابر استكبار جهاني را کمتر از هزينه سازش با آمريكا دانست و عنوان كرد: کشورهايي که با آمريکا سازش کردند هيچكدام استقلال سياسي و اقتصادي ندارند.

به گفته وي ملت قهرمان ايران اسلامي در برابر زياده خواهي هاي استكبار جهاني با تمام توان و اقتدار نظامي ايستاده و خواهد ايستاد، اگرچه ايستادگي در برابر ياوه گويي ها هزينه دارد.

ساداتي نژاد مبارزه با آمريکا و استکبار ستيزي را بخشي از هويت ملت ايران دانست و اظهار داشت: تا زماني که شيعه در جمهوري اسلامي وجود دارد، فرهنگ بيگانه ستيزي نيز وجود خواهد داشت.

عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس تأكيد كرد: استکبار ستيزي براي مردم شريف ايران، قدرتي به ارمغان آورده که بايد قدردان آن باشيم زيرا رسانه هاي خارجي درصدد هستند تا به جاي اقتدار، جمهوري اسلامي را در موضع ضعف نشان دهند.

به گفته وي آمريکا با تحريم هاي اقتصادي به دنبال تحريک مردم براي آشوب و اعتراض هاي خياباني است تا جمهوري اسلامي ايران پاي میز مذاکره مستقيم در برجام ديگري بنشيند تا هر سه مؤلفه موشکي، هسته اي و قدرت منطقه اي ايران را به چالش بکشد.

نماينده مردم شهرستان كاشان و آران و بيدگل در مجلس گفت: هرگز مردم ايران زير بار اين سازش نخواهند رفت و نظام اسلامي نيز با سلامت از پيچ تاريخي کنوني عبور خواهد کرد.

ساداتي نژاد به لزوم برنامه ريزي براي جنگ اقتصادي و رسانه اي نيز اشاره كرد و افزود: انتظار مي رود دولت در اين شرايط حساس با هوشياري، اقتدار و آگاهي فعاليت هاي دشمن را در اين حوزه ها رصد کند.

عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس افزود: اگر دولت اطلاع رساني و روشنگري نکند، رسانه هاي بيگانه افکار مردم را منحرف خواهند کرد و در صورت فقدان برنامه ريزي، جنگ اقتصادي دشمن موثر واقع خواهد شد.

ساداتي نژاد با تأكيد بر اينكه جمهوري اسلامي ايران بايد تنها به استقلال و اقتدار خود متکي باشد، عنوان كرد: آنچه در کشور پابرجا باقي مانده است ناشي از توان داخلي و فعاليت هاي جوانان براي سازندگي است.

لازم به ذكر است، همزمان با 13 آبان روز دانش آموز، سالروز تسخير لانه جاسوسي و روز مبارزه با استکبار جهاني، دانش آموزان و اقشار مختلف مردم كاشان با حضور در راهپيمايي فرياد مرگ بر آمريکا را طنين انداز کردند، در اين راهپيمايي که از ميدان 15 خرداد به سمت چهاره راه آيت الله كاشاني و مجموعه ورزشي شهداي بسيج سپاه كاشان محل تجمع راهپيمايان برگزار شد جمعي از مردم، روحانيان، دانش آموزان، دانشجويان و ورزشکاران با حضور پرشور خود بار ديگر انزجار خود را از استکبار جهاني اعلام کردند./1307/پ203/ب1

ارسال نظرات