۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۵۸۴۲۳۴
آيت الله نمازي:

شعار «مرگ بر آمريكا و اسرائيل» از اصول انقلاب است

نماينده ولي فقيه در كاشان ۱۳ آبان را روز استكبارستيزي دانست و گفت: شعار مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسرائيل از اصول انقلاب اسلامی است.
آيت الله نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي امروز در حاشيه راهپيمايي 13 آبان در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اينكه 13 آبان ريشه در تاريخ انقلاب اسلامي دارد، گفت: تسخير لانه جاسوسي آمريكا از سوي دانشجويان پيرو خط امام برگ زرين ديگري در تاريخ مبارزات انقلابي دانشجويان و جوانان ايران اسلامي در عرصه مبارزه با استكبارجهاني بود كه امام راحل از آن به عنوان انقلاب دوم نام بردند.

وي همچنين روز 13 آبان را روز استكبار ستيزي دانست و با تأكيد بر اينكه از اصول انقلاب كه شعار مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسرائيل است حتي يك گام كوتاه نخواهيم آمد، افزود: 13 آبان در تاريخ ملت قهرمان ايران يادآور سه رخداد مهم و سرنوشت ساز بوده است.

آيت الله نمازي ادامه داد: سالروز تبعيد امام راحل به ترکيه، تصويب قرارداد ننگين کاپيتولاسيون و مقاومت امام راحل در برابر اين قرارداد، کشتار دانش‌آموزان از سوی رژيم پهلوي و اشغال لانه جاسوسي آمريکا که امام خميني(ره) از آن به عنوان انقلاب در انقلاب نام بردند از جمله حوادث و رخدادهاي مهم 13 آبان در تاريخ ايران است.

وي حضور دانش آموزان، دانشجويان و مردم در راهپيمايي 13 آبان امسال را پر رنگ تر و با شكوه تر از سال هاي گذشته دانست و گفت: ملت ايران امروز شعار ‹‹مر گ بر آمريگا و ‹‹مرگ بر اسرائيل›› را کوبنده‌تر و رساتر از سال‌هاي گذشته فرياد زد و كاخ سياه واشنگتن را به لرزه درآورد.

آيت الله نمازي همچنين آمريکا را غير قابل اعتماد دانست و با اشاره به اينکه هنوز هم برخي افراد ساده ‌لوح بر اين باورند که مي‌توان در فضاي ديپلماسي با آمريکا به نتيجه رسيد ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب نيز عدم اعتماد خود را به آمريکايي‌ها اعلام و بيان كردند آمريکايي‌ها کساني نيستند که بتوان به آنها اعتماد کرد.

به گفته وي، پاره كردن برجام و آغاز محاصره و تحريم‌‌هاي اقتصادي عليه نظام جمهوري اسلامي از نشانه های بي‌اعتمادي به آمريکا است./1307/پ203/ب1

ارسال نظرات