۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۸
کد خبر: ۵۸۶۴۵۱
امام جمعه تبریز:

حاکمیت تفکر بسیج نجات‌بخش کشور از مشکلات است

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تاکید بر این‌که باید فرهنگ بسیج در جامعه و در ابعاد مختلف گسترش یابد، گفت: حاکمیت تفکر بسیج نجات‌بخش کشور از مشکلات است.
آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی عصر امروز در جمع بسیجیان صدا و سیمای مرکز استان با بیان این‌که نهضت‌های آزادی‌بخش ملت‌های مسلمان در کشورهای مختلف با الهام از انقلاب اسلامی ایران و بسیج علیه دولت‌های مستکبر و وابسته به غرب شکل گرفته‌اند، اظهار داشت: حزب الله لبنان، سوریه، عراق و یمن حکایت از صدور فرهنگ بسیجی دارد.

وی با بیان اینکه رزمندگان جبهه مقاومت در سوریه، عراق، یمن با تأسی از فرهنگ بسیجی در برابر استکبار جهانی با شجاعت و غیرت ایستاده اند، گفت: صدور انقلاب اسلامی به خارج از مرزهای ایران با حاکم شدن فرهنگ بسیج در کشورهای اسلامی برای مبارزه با تفکر التقاطی به منصه ظهور رسیده است.

امام جمعه تبریز با تاکید بر این‌که باید فرهنگ بسیج در جامعه و در ابعاد مختلف گسترش یابد، تصریح کرد: شرایط و تحولات داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی موجب شده تا بیش از گذشته به مبانی و تفکرات ارزشی بسیجی تکیه کنیم، همین امر نیز عامل مخالفت‌ها و جوسازی‌های غرب علیه بسیج شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان این‌که بسیج در عرصه گوناگون دارای کارکردهای مختلف است، خاطرنشان کرد: بسیج دارای قدرت بسیج کننده در بدنه جامعه، انسجام بخش سرمایه اجتماعی، امیدبخش و نشاط آفرین میان نسل جوان و طبقات محروم جامعه است که باید از این قابلیت‌ها در راستای تعالی نظام بهره جوئیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با تاکید بر این‌که بسیج یک نیروی نظامی صرف نیست، گفت: بسیج با سلاح بصیرت و اخلاص در عمل نشان داده که تکیه‌گاه نظام در روزهای سخت و بحرانی است.

وی با اشاره به این‌که مردمی بودن از عوامل موفقیت بسیج و رشد در تمامی صحنه ها بوده است، افزود: داشتن بصیرت بالا، اخلاص در عمل، تکنیک گرایی، پیشرو بودن، دغدغه مندی و ولایت مداری از دیگر عوامل موفقیت تفکر بسیجی است که باید در تمامی شرایط تقویت شوند.

همچنین مرتضی صفری، مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی در سخنانی از تولید مستند رادیویی تلویزیونی و پژوهشی در حوزه ایثار و شهادت خبر داد و اظهار داشت: 14 عنوان از این مستندها مربوط به سرداران شهید آذربایجان و 8 مستند مربوط به شهدای مدافع حرم است./935/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات