۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۵۸۶۹۵۶
ظهیری:

طلاب خواهر در خدمت و تحصیل با یکدیگر رقابت داشته باشند

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه ‌های علمیه خوهران با اشاره به اینکه حضور طلاب خواهر جدید الورود با توجه به هجمه های فرهنگی فرصتی مغتنم است، گفت: طلاب خواهر در خدمت و تحصیل با یکدیگر رقابت داشته و اهل مطالعه باشند.
مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، خانم ظهیری، معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه ‌های علمیه خواهران، پیش از ظهر امروز در همایش طلیعه حضور در سالن امام خامنه ای مجتمع فجر اهواز، با بیان اینکه حضور طلاب خواهر جدید الورود با توجه به هجمه های فرهنگی فرصتی مغتنم است، عنوان داشت: هدف نهایی تعلیم و تربیت، تهذیب است و تهذیب مختص حوزه نبوده و برای همه انسان ها حاصل می شود.

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه های علمیه خواهران با بیان اینکه اهل تهذیب رستگار هستند، اظهار داشت: در رسالت حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم بر تزکیه تأکید شده و در جای جای قرآن جز یک مورد تزکیه بر تعلیم تقدم دارد از سوی دیگر تقوامداری و پاکسازی برای تعلیم است.

این مقام مسؤول با بیان اینکه طلاب جدید الورود براساس آیه نفر گام محکمی برداشته اند، افزود: تحصیل، تهذیب و تبلیغ سه موضوعی است که طلبه برای رسیدن به آنها باید گام بردارد.

ظهیری با اشاره به وجود درصد اندکی از بی سودان در کشور گفت: طلاب خواهر و دانش آموختگان شان باید برای مبارزه با بی سوادی و کم سوادی اعلام جهاد کنند تا بازمانده از تحصیلی در جامعه مشاهده نشود.

وی با بیان اینکه تقوامداری باید در عرصه های فردی، خانوادگی و اجتماع رخ دهد، افزود: تکلیف طلبه در جامعه کنونی قدرت وفق دادن با شرایط امروز جهان اسلام و جامعه و داشتن نگاه به روز است؛ چرا که فرصت ها محدود و تغییرپذیر هستند.

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه ‌های علمیه خواهران با بیان اینکه تغییر فردی باید منجر به تغییر خانواده، طایفه و امت و آماده سازی برای ظهور شود، تصریح کرد: امروز آمدیم با شهدا و اهل بیت عهد ببندیم که در مسیر تحقیق و تحصیل خدمت کنیم هر چند که مسیر تحصیل در حوزه‌ پرفراز و نشیب و پرچالش است.

این مقام مسؤول ادامه داد: طلاب خواهر جدید الورود گام های محکمی برای اصلاح جامعه و ترویج معروف بردارند.

خانم ظهیری با ابراز خوشحالی از اینکه طلبه های ورودی جدید عالمانه، با اراده و اختیار و عزمی راسخ تحصیل در حوزه را انتخاب کردند، افزود: طلاب خواهر به مردم خدمت کنند در خدمت و تحصیل با یکدیگر رقابت داشته و اهل مطالعه باشند، از امکانات روز استفاده و از هم اکنون هدفگذاری داشته باشند.

وی عالم به زمانه بودن را بسیار اساسی ارزیابی کرد و گفت: مدرسه باید با فضای شهری مرتبط و نقطه اتکا باشد، طلبه هم مرهم درد جامعه شده و برای حل معضلات و آسیب های اجتماعی آماده باشد./9456/پ601/ب1

ارسال نظرات