۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۶
کد خبر: ۵۸۷۵۸۲
آیت الله علوی گرگانی:

حیات تهران و شهر ری به برکت حضرت عبدالعظیم حسنی است

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان اینکه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از شخصیت های به نام اسلام و شیعه بودند، گفت: حیات تهران و شهر ری به برکت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) است.
عکس

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در دیدار جمعی از خدام آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با بیان اینکه حتی بعد از فوت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) کسی از نسبشان اطلاعی نداشته است، گفت: چون اگر دشمن می فهمید که ایشان منتسب به اهل بیت(ع)  بودند ایشان را به شهادت می رساندند.

وی بیان اینکه مردم از شخصیت علمی و اخلاقی حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) خبر نداشتند و این عالم ربانی حتی در میان شیعیان ناشناخته ماند، اظهار داشت: اگر بعد از رحلتشان شناخته شدند، به دلیل عظمت الهی است چون خدا خواست این گونه شود.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با تأکید براینکه شخصیت این عالم بزرگ شیعی باعث آثار و برکات زیادی در منطقه ری و شهرهای اطراف شده است، گفت: اگر الان تهران و ری حیات و برکت دارد، به برکت عظمت شخصیت اخلاقی و علمی حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) است.

وی بیان داشت: امام زادگان در زمان حیات و فوت، دارای آثار و برکات زیادی هستند و حضرت عبد العظیم این گونه بودند و ایشان کسی بود که وقتی مردم به خدمت معصوم(ع) می رسیدند و سؤالات علمی داشتند، معصومین(ع) به حضرت عبدالعظیم(ع) حواله می دادند و از قوت علمی ایشان سخن می گفتند.

در ادامه اين ديدار مصطفى آجرلو مديركل ارتباطات و تبليغات آستان مقدس، به تشريح برنامه های هفته بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظيم(ع) پرداخت و از حضرت آیت الله علوی گرگانی جهت حضور در مراسم شب ميلاد حضرت عبدالعظيم(ع) دعوت به عمل آورد.

وی در پايان پرچم متبرك و مزين به نام حضرت سيدالكريم عبدالعظيم حسنی(ع) به حضرت آیت الله علوی گرگانی اهدا شد./۸۱۳/د۱۰۲/ق

ارسال نظرات