۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۹
کد خبر: ۵۹۰۸۷۲
حجت الاسلام والمسلمین ناصحی مطرح کرد؛

آگاهی بخشی و بصیرت افزایی در جامعه وظیفه مهم طلاب و دانشجویان

آگاهی بخشی و بصیرت افزایی در جامعه وظیفه مهم طلاب و دانشجویان
تولیت مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) انتقاد سازنده را سبب پیشرفت کشور دانست و گفت: آگاهی بخشی و بصیرت افزایی جامعه از وظایف مهم دانشجویان و طلاب است.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالمقیم ناصحی تولیت مدرسه علمیه امام حسن مجتبی (ع) و عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: امام راحل هفته وحدت حوزه و دانشگاه را نامگذاری کردند و این نامگذاری بسیار مبارکی است.

وی افزود: مفهوم و معنای وحدت حوزه و دانشگاه این نیست که حوزه‌های علمیه به دانشگاه و دانشگاه‌ها به حوزه تبدیل شوند بلکه مراد از این کلام وحدت علمی و محتوایی این دو مرکز علمی است.

تولیت مدرسه علمیه امام حسن مجتبی (ع) ادامه داد: امروز طلاب در حوزه‌های علمیه در کنار فقه و اصول، ادبیات و زبان خارجی نیز فرا می‌گیرند و  همچنین برخی دروس حوزوی نیز در دانشگاه ها در راستای ارتقای معنویت دانشجویان تدریس می شوند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه طلاب و دانشجویان نسل جوان و پویای جامعه هستند، گفت: حوزه و دانشگاه باید در مسائل سیاسی و اجتماعی با یکدیگر وحدت داشته باشند و از گرو کشی‌های بی فایده اجتناب کنند.

وی با تاکید بر اینکه حوزه و دانشگاه باید به صورت آزادانه در مسائل سیاسی و اجتماعی ورود پیدا کنند و پیشنهادات و انتقادات سازنده و به دور از جبهه گیری معاندانه به مسؤولان و نهادها داشته باشند، عنوان کرد: تنها گروهی که می‌تواند به صورت آزادانه از حریم و حق مردم دفاع و حمایت کند همین طلاب و دانشجویان هستند.

حجت الاسلام والمسلمین ناصحی با بیان اینکه انتقاد و تشویق سازنده در پیشرفت و ترقی کشور نقش آفرین است، خاطرنشان کرد: آگاهی بخشی و بصیرت افزایی جامعه از مهمترین وظایف دانشجویان و طلاب به شمار می رود؛ بنابراین حوزه و دانشگاه افزون بر تربیت علمی طلاب و دانشجویان باید آنان را از لحاظ سیاسی و اداره کشور نیز قوی بار بیاورند تا آینده خوبی را برای کشور رقم بزنند./۸۱۳/ت302/ب1
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات