۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۵۹۴۷۱۲
رییس کارگروه زنان و خانواده ستاد مرکزی چهلمین سالگرد انقلاب:

دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه زنان بسیار است

دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه زنان بسیار است
آیت اللهی گفت: از جمله دستاوردهای انقلاب در حوزه زنان تصویب ۱۶۱ قانون به نفع زنان، تشکیل دادگاه‌ خانواده و بخش حمایت از حقوق زنان در قوه قضاییه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، زهرا آیت اللهی رییس کارگروه زنان و خانواده ستاد مرکزی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و رییس شورای فرهنگی اجتماعی زنان در یکی از سلسله نشست‌های خبری فجر چهلم که امروز در دفتر مرکزی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، به ارائه گزارشی از دستاوردهای حوزه زنان در بعد از انقلاب پرداخت.

آیت اللهی با اشاره به انتشار یک کتاب در خصوص زنان، گفت: مطالبی که از سوی امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در خصوص نشاط زنان، فعالیت‌های اقتصادی زنان و پیشگیری از ظلم به زنان مطرح شده است در کتابی به نام "جایگاه، حقوق و مسؤولیت‌های زنان در دیدگاه رهبران جمهوری اسلامی ایران" جمع آوری و منتشر شده است.

وی درباره ارائه دستاوردهای چهل ساله انقلاب در بخش زنان در باغ موزه دفاع مقدس اظهار داشت: با همکاری بنیاد نخبگان، دختران نخبه شناسایی شده و از بین آنها شاخص‌ترین دختران انتخاب و به صدا و سیما معرفی شدند تا در برنامه‌هایی به مردم معرفی شوند.

رییس کارگروه زنان و خانواده ستاد مرکزی چهلمین سالگرد پیروی انقلاب اسلامی در ادامه بیان داشت: ما در حالی در چهل سال گذشته پیشرفت داشتیم که به شدت تحت تحریم دشمنان بوده‌ایم.

وی در ادامه ابراز داشت: خوشبختانه پیشرفت‌های اخلاقی در جامعه ما در حوزه زنان در حالی بوده که هجمه‌ برای تشویق زنان به ولنگاری فرهنگی زیاد است، اما زنان غیر عفیف بسیار کم هستند.

رییس شورای فرهنگی اجتماعی زنان در پایان با اشاره به دستاوردهای انقلاب در حوزه زنان خاطرنشان کرد: تصویب ۱۶۱ قانون به نفع زنان، تشکیل دادگاه‌های خانواده ویژه رسیدگی به مسائل زنان و بخش حمایت از حقوق زنان در قوه قضاییه از جمله دستاوردهای ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است./۹۶۹/پ202/ب1

محمدرضا محمودخانی
ارسال نظرات