۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۵۹۵۷۷۲
امام جمعه تبریز:

بشریت شاهد اضمحلال رژیم‌های سلطه و خودکامه خواهد بود

بشریت شاهد اضمحلال رژیم‌های سلطه و خودکامه خواهد بود
حجت‌الاسلام آل‌هاشم گفت: دشمنان مدعی بودند انقلاب اسلامی چهل سالگی خود را نخواهند دید، اکنون انقلاب باقامتی استوارتر از قبل ایستاده است و جشن می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام و‌المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با تبریک فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: امروز مقارن با سالروز ورود تاریخی امام راحل در 12 بهمن به میهن اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: آن رهبر فقید و بنیانگذار کبیر انقلاب پس از 15 سال تبعید و سراسر مبارزه علیه رژیم طاغوت؛ تنها پس از گذشت 10 روز از ورودش، در 22 بهمن انقلاب اسلامی ملت ایران را به پیروزی رساند و نشان داد که این انقلاب برخلاف دیگر نهضت‌های منطقه‌ای و جهانی با پشتوانه اعتقادات دینی و مردمی طومار شاهنشاهی را در هم پیچید.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که امروز با گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد دستاوردهای عظیم در عرصه‌های مختلف هستیم، تصریح کرد: چهل سالگی انقلاب به معنای پیری و عقب گرد نبوده و امروز زمان بالندگی انقلاب است که حاصل تلاش‌ها، مجاهدت‌ها و از خود گذشتگی‌های مردم و مسؤولان در پاسداری و حراست از نظام اسلامی می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر این‌که ملت ایران در طول چهل سال گذشته با تهدیدها، تحریم‌ها، توطئه‌های اقتصادی، جنگ تحمیلی و کارشکنی‌های سیاسی دشمنان مواجه بوده است، افزود: امروز به لطف الهی انقلاب اسلامی دستاوردهای چشمگیری در سطوح مختلف داخلی و منطقه‌ای و بین‌المللی دارد.

وی یادآور شد: بدخواهان ملت ایران مدعی بودند انقلاب اسلامی 40 سالگی خود را نخواهند دید، اکنون انقلاب اسلامی با قامتی استوارتر از قبل ایستاده است و 40 سالگی پیروزی خود را جشن می‌گیرد؛ دشمنان بدانند که آینده روشن، درخشان و پرقدرت متعلق به اسلام عزیز و انقلاب اسلامی است.

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که به زودی بشریت شاهد اضمحلال رژیم‌های سلطه و خودکامه خواهد بود، افزود: برخی اصول و شعارهای انقلاب از جمله «ما می‌توانیم»، «روحیه انقلابی رمز پیشرفت کشور است» و «تبعیت از فصل الخطاب بودن بیانات امام خامنه‌ای رمز عبور از بحران‌ها است» هنوز به قوت خود باقیست و با اعتقاد راسخ عامل آن هستیم.

وی با تأکید بر این‌که شعارها و اصول انقلابی ملت ایران، حقیقت خود را نشان داده ‌و در دیگر کشورهای منطقه‌ای و اسلامی نیز اثرگذار بوده است، افزود: امسال راهپیمایی 22 بهمن باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برپا خواهد بود، در شرایطی که دشمنان با جنگ نرم و فضاسازی رسانه‌ای به دنبال حضور حداقلی مردم در این جشن انقلاب هستند، خواهند دید که راهپیمایی 22 بهمن امسال مهم‌ترین راهپیمایی 40 سال اخیر خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحولات سیاسی منطقه ای و بین المللی اظهار داشت: حوادث رخ داده در کشور ونزوئلا رهبری و حمایت آمریکا رخ داده است، ایالات متحده با نفوذ و عملیات روانی آرامش مردم این کشور را بر هم زده است و به دنبال براندازی دولت قانونی ونزوئلا می باشد.

وی ادامه داد: درست است که مشکلات اقتصادی در این کشور آمریکای لاتین وجود دارد؛ اکثریت مردم آن دوستدار دولت و نظام سیاسی خود هستند، به یقین سیاست های استعماری و استکباری آمریکا تحمل دیدن کشوری مستقل و ضدآمریکایی در منطقه را ندارد و از هیچ تلاشی برای براندازی آن فروگذار نیست.

امام جمعه تبریز در ادامه سخنان خود در خطبه های نماز جمعه تبریز با انتقاد از برخی حواشی رخ داده در افتتاحیه سی و هفتمین فیلم فجر، اظهار داشت: متاسفانه در این مراسم بازیگران یک تئاتر سرودی به صورت گروهی خواندند که در شأن نظام اسلامی نبود و پس از آن در همان برنامه سخنانی گفته شد که آن تریبون به سخنان هتاکانه تبدیل شد.

وی با اشاره به این‌که انحراف از مسیر هنر انقلابی موجب نفوذ عوامل وابسته خواهد بود، افزود: این حرکات ضدفرهنگی و ضدانقلابی در جشنواره‌ای که مزین به نام انقلاب اسلامی است و همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می شود، مایه تأسف ملت ایران بوده است./935/پ203/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات