۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۵۹۶۴۰۶
استاد حوزه علمیه:

روحانیت مهم‌ترین شبکه گفتمان دینی و تبلیغی است

روحانیت مهم‌ترین شبکه گفتمان دینی و تبلیغی است
استاد حوزه علمیه با اشاره به نقش ویژه روحانیان در جامعه اسلامی، گفت: روحانیت مهم‌ترین شبکه گفتمان دینی و تبلیغی در جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدحسین توانایی، استاد حوزه علمیه و دانشگاه، امروز در کارگاه آموزشی ویژه اساتید گفتمان‌های دینی، با اشاره به نقش ویژه روحانیان در نظام اسلامی، اظهار کرد: تبلیغ امور دینی و نهادینه کردن ارزش‌های اسلامی در اجتماع رسالت سنگینی است که بر دوش نهاد روحانیت نهاده شده است.

وی با بیان اینکه بر این اساس روحانیان و مبلغان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین شبکه گفتمان دینی و تبلیغی در جامعه محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: باید مبلغان و به‌طور کلی جامعه روحانیت با درک این رسالت خطیر خود، در راستای ایفای رسالت طلبگی در شئون مختلف جامعه تلاش کنند.

حجت‌الاسلام توانایی با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت غنی نهاد روحانیت به‌عنوان بزرگ‌ترین شبکه تبلیغی و دینی در کشور به نحو احسن استفاده شود، تصریح کرد: به فضل الهی و برکت انقلاب و نظام اسلامی امروز پتانسیل مناسبی برای اشاعه آموزه‌های الهی در جامعه مهیا شده که استفاده صحیح و مناسب این ظرفیت درواقع شکرگزاری عملی این نعمت است.

وی در ادامه به نقش ویژه گفتمان‌های دینی در آشنایی بیش از پیش جوانان و نوجوانان با آموزه‌های اسلامی و انقلابی پرداخت و گفت: برگزاری گفتمان‌های دینی در مدارس و دانشگاه‌ها و پرداخت به مسائل مبتلابه جامعه در این گفتمان‌ها از گام‌های مؤثر انقلاب و نظام اسلامی در راستای اسلامی سازی محیط دانشگاه‌ها و مدارس و انس بیشتر نسل جدید به آموزه‌های دینی است.

حجت‌الاسلام توانایی با بیان اینکه تأثیرگذاری گفتمان‌ها بر روی جوانان و نوجوانان مستلزم ارائه راهکارهای قانع‌کننده و مستدل است، تصریح کرد: نسل جدید امروز هیچ چیز را بدون دلیل نمی‌پذیرد؛ ازاین‌رو روحانیان باید تبلیغ دینی و انقلابی خود را مستند و مستدل به واقعیات تاریخی و به‌روز کنند.

وی با بیان اینکه درواقع مهم‌ترین رسالت حوزه علمیه تبلیغ مستند و مستدل است، خاطرنشان کرد: ارتقای سطح معرفتی و بعد معنوی جامعه به‌ویژه اقشار جوان و نوجوان و تقویت ارتباط آن‌ها با نهادهای مذهبی و فرهنگی ازجمله کارکردهای روحانیت در جامعه است.

گفتنی است، در کارگاه آموزشی ویژه اساتید گفتمان‌های دینی مباحثی ازجمله جنگ نرم، حجاب و عفاف، آسیب‌های اجتماعی، ضرورت روزآمدی دینی و اطلاعاتی، رسانه و فضای مجازی و سایر مسائل فرهنگی و مذهبی برای اساتید مطرح و بررسی شد./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات