۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۵۹۷۴۴۴
حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی:

مسؤولان قدر استعدادهای برتر کشور را بدانند

مسؤولان قدر استعدادهای برتر کشور را بدانند
نماینده آیت الله سیستانی با اشاره به لزوم جلوگیری از فرار مغزها و استعدادهای برتر از کشور، بر لزوم برنامه ریزی برای استفاده از استعدادها تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی نماینده حضرت آیت الله سیستانی عصر امروز در دیدار با محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی به بیان نکاتی در ارتباط با حفظ استعدادهای برتر کشور در عرصه های مختلف پرداخت.

وی افزود: ما همین الان در کشور خودمان استعدادهای برجسته قرآنی و حدیثی زیادی داریم که در عرصه های بین المللی نیز نقش آفرینی کرده و حتی در بین بزرگان اهل سنت حائز رتبه های برتر شده اند و امروز کلاس های درس را نیز دائر کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی یادآور شد: همین طور در عرصه های مختلف مهندسی از جمله فیزیک و شیمی نیز همین طور استعدادهایی داریم، جوانانی که می توانند بار علمی کشور در عرصه های مختلف را به دوش بکشند که این استعدادها باید شناسایی و به کار گرفته شوند.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی یکی از وظایف ذاتی مدیران و مسؤولان اصلی کشور را حفظ این چنین جوانانی دانست و تأکید کرد: خیلی از این استعدادها بعد از چندین سال درس خواندن در کشور ایران و استفاده از ظرفیت های داخلی به خارج از کشور می روند و بعد از فارغ التحصیل شدن در آن کشورها دیگر تمایلی به کشور خودمان ندارند.

وی اضافه کرد: همین اخیرا شنیدیم که 150 نفر از فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف برای ادامه تحصیل به خارج از کشور رفته اند که خیلی از آنها نمی خواهند به کشور خود بازگردند از این رو به نظر می رسد اعضای هیأت دولت و وزرای باید به این مسأله عنایت ویژه ای داشته باشند./1330/پ202/ق

ارسال نظرات