۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۵۹۹۹۷۵
مسؤول فرهنگی حوزه علمیه خراسان شمالی:

طلاب خراسان شمالی به اردوی راهیان نور اعزام شدند

طلاب خراسان شمالی به اردوی راهیان نور اعزام شدند
مسؤول اداره فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: کاروان 80 نفره طلاب مدارس علمیه این استان به اردوی راهیان نور مناطق سابق عملیاتی اعزام شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، صبح امروز کاروان 80 نفره طلاب مدارس علمیه شهرستان‌های مختلف استان به‌صورت متمرکز از بجنورد، در قالب اردوی راهیان نور عازم مناطق سابق عملیاتی جنوب کشور شدند.

حجت‌الاسلام امید رحمانی، مسؤول اداره فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حوزه علمیه خراسان شمالی، در آیین بدرقه این کاروان، اظهار کرد: به همت این اداره ۸۰ نفر از طلاب خواهر و برادر استان در قالب اردوی راهیان نور به مناطق سابق عملیاتی اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه این اردو به مدت پنج روز به مقصد مناطق عملیاتی جنوب کشور برگزار می‌شود، ادامه داد: شرکت‌کنندگان در این اردو 80 نفر از طلاب 15 مدرسه علمیه استان شامل 40 طلبه برادر و 40 طلبه خواهر هستند.

حجت‌الاسلام رحمانی اضافه کرد: 40 نفر از طلاب شرکت‌کننده در این اردوی راهیان نور از میان طلاب استعدادهای برتر و ممتازان علمی، آموزشی و پژوهشی مدارس علمیه شهرستان‌های مختلف استان انتخاب شده‌اند.

وی با بیان اینکه این اردو تا روز یکشنبه هفته آینده ادامه دارد، گفت: کاروان راهیان نور طلاب حوزه علمیه خراسان شمالی در مسیر برگشت به قم و زیارت حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد جمکران مشرف خواهند شد.

حجت‌الاسلام رحمانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اثرگذاری اردوهای راهیان نور، اظهار داشت: واقعیت این است که هیچ فیلم و سخنرانی و اثر هنری نمی‌تواند چنین تأثیر شگرفی را در مدت‌زمان کوتاه بر جوانان ما بگذارد که راه زندگی آن‌ها را خدایی کند.

وی ادامه داد: بارها نوجوانان و جوانانی را در اردوی راهیان نور دیده‌ایم که اصلاً نمی‌خواستند مناطق عملیاتی را ترک کنند و انس زیادی با شهدا گرفته و متحول شده بودند.

مسؤول اداره فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: این مسئله به ما ثابت می‌کند که شهدا زنده بوده و نزد خدای خود روزی می‌خورند و این اثر خون‌های پاک شهیدان است که در این مناطق ریخته شده است.‌/9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات