۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۹
کد خبر: ۶۰۲۸۰۷
حجت الاسلام والمسلمین شعبانی:

تنها راه رشد انسان حضور در مسیر الهی است

تنها راه رشد انسان حضور در مسیر الهی است
امام جمعه همدان گفت: اگر فردی به دنبال رشد واقعی باشد تنها از طریق قرار گرفتن در مسیر الهی می تواند به آن برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی امام جمعه همدان عصر امروز در ششمین جشنواره جوان حضرت علی اکبر و تجلیل از پاسداران نمونه استان که در سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان برگزار شد با بیان این که برای هدایت انسان ها راهی به جز راه حق وجود ندارد اظهار داشت: اگر فردی به دنبال رشد واقعی باشد تنها از طریق قرار گرفتن در مسیر الهی می تواند به آن برسد.

وی افزود: شرط اول قرار گرفتن در این مسیر داشتن حس حرکت است چرا که اگر کسی به دنبال رشد نباشد همانند کسی است که خودش را به خواب زده و بیدار کردن او ممکن نیست.

امام جمعه همدان شروع همه چیز را در درون خود انسان دانست و گفت: اگر همه پیامبران دست به دست هم بدهند اما خود فرد حس حرکت را نداشته باشد، انها نمی توانند کاری انجام دهند و شما را هدایت کنند.

وی با تبریک اعیاد ماه شعبان تاکید کرد: در این ایام خصوصا در نیمه شعبان شهر قم دارای حال و هوای خاصی است که در کمتر شهری می توان همانند آن را دید اما امیدواریم با وجود جوانان همدانی امسال فضای فرهنگی خوبی را در استان رقم بزنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی تصریح کرد: البته در کنار برگزاری جشن ها باید به فرمایشات اهل بیت نیز عمل کنیم چرا که هدف از تدارک این مراسمات آشنا کردن هر چه بیشتر جوانان با سیره اهل بیت (ع) است.

وی با بیان این که امام زمان نیاز به سربازانی دارد که همانند اسماعیل در مکتب پیامبران تربیت شده باشند و تسلیم حق باشد بیان داشت: اگر امروز می خواهیم در برابر آمریکا ایستادگی کنیم لازمه اش نشستن پای درس ابراهیم زمان است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تاکید کرد: عده ای که اعتقادی به عصای موسی ندارند در برابر سختی ها نمی توانند مقاومت کنند و نتیجه اش سر خم کردن درمقابل استکبار خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: اگر کسی به دنبال تربیت شدن واقعی است باید به یک انسان کامل وصل شود و در ان مکتب آموزش ببیند.

وی با تبریک میلاد حضرت علی اکبر و روز جوان اظهار داشت: حضرت علی اکبر زمانی که امام حسین (ع) فرمودند که ما شهید خواهیم شد تنها سوالی که از حضرت پرسیدند ان بود که ایا در مسیر حق ما کشته خواهیم شد؟

امام جمعه همدان حضور در مسیر حق را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: وظیفه اصلی جوانان و مومنان ما این است که در مسیر حق قرار گیرند و برای رسیدن و قرار گرفتن در آن سعی و تلاش کنند.

وی یادآور شد: البته به برکت انقلاب اسلامی طرز فکر بسیاری از جوانان ما به این شکل می باشد و شهدایی که در این راه تقدیم اسلام کرده ایم شاهد این دعا است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی به خاطره ای از مرحوم اقا نجفی اشاره کرد و گفت: مرحوم آقا نجفی با دیدن افراد بسیجی همیشه تاکید داشتند نورانیتی که در چهره آقای قاضی با 40 سال عبادت وجود داشت را می توان در چهره افراد بسیجی مشاهده کرد./979/پ310/ب1

هادی شاملو
ارسال نظرات