۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۱
کد خبر: ۶۰۸۹۴۱
آیت الله صدیقی:

مسؤولان بی غیرت فضای مجازی را بدون کنترل رها می کنند

مسؤولان بی غیرت فضای مجازی را بدون کنترل رها می کنند
امام جمعه موقت تهران غیرت را از مکارم الاخلاق دانست و گفت: مسؤولان بی غیرتی که فضای مجازی را بدون کنترل آزاد گذاشته اند، عاقبت بخیر نمی شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، امروز در مسجدجامع بازار گفت: هدایت الهی براساس بیانات جلسه گذشته یک هدایت عمومی است.

وی با بیان اینکه هدایت الهی برای کسانی که حیات ایمانی دارند، ادامه داد: آن دسته از افرادی که شاخه های دین در وجودشان خشک نشده قرآن برای آنان هدایت است.

آیت الله صدیقی با اشاره به اینکه در مقابل هدایت عمومی، هدایت خصوصی قرار دارد، ابراز کرد: هدایت خصوصی چند نوع است که یکی از آنان این است که خداوند نه تنها به بنده اش راه صراط را نشان می دهد بلکه مامور گسیل می دارد تا او را به سمت صراط پیش ببرد.

امام جمعه موقت تهران در خصوص نوع دیگر هدایت یعنی هدایت نصرت، اظهار داشت: در این هدایت خداوند متعال ملائکه را مأمور کرده تا انسان را در مسیر هدایت یاری برسانند و راه های جدیدی از بندگی به روی بنده باز کنند.

وی افزود: گاهی نیز کسی بر سر راه انسان قرار می گیرد تا فرد منقلب شود و بدون اینکه فکر کند در وجود خود تغییر و تحول احساس می کند و پیش می رود.

آیت الله صدیقی درباره ولایت تکوینی ائمه اطهار(ع)، اظهار داشت: وجود و‌ کلام آن بزرگان سراسر نور است؛ اگر قلب انسان به گناه آلوده نباشد خواهد دید که کلام آنان دلشان را زنده می کند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه اراده امام معصوم در انسان و سایر مخلوقات اثر دارد و این بیانگر ولایت تکوینی آن بزرگان است، گفت: انسان اگر مطیع خداوند باشد می تواند آینه خداوند شود؛ امام معصوم چون مطیع خداوند است رنگ خدا دارد برای همین اراده اش اراده حضرت حق است.

وی با بیان اینکه غیرت جزء مکارم الاخلاق است، گفت: کسانی که غیرت ندارند و‌ مروج‌ بی حجابی در جامعه هستند و یا مسؤولان بی غیرتی که فضای مجازی را بدون کنترل آزاد گذاشته اند، عاقبت بخیر نمی شوند.

آیت الله صدیقی با اشاره اینکه راه های مختلفی برای هدایت وجود دارد و نزدیک ترین مسیر حب امام علی(ع) است، ابراز کرد: روزهای آخر ماه مبارک رمضان بسیار ارزشمند است نباید این اندک فرصت را از دست داد.

امام جمعه موقت تهران با بیان حدیثی، خاطرنشان کرد: ارزش انسان به کنترل زبان، ارزش قائل شدن برای خود، حساب رسی اعمال، وفای به دوستان و وطن دوستی است./۸۱۳/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات