۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۳
کد خبر: ۶۳۸۷۰۴
سرکنسول سابق جمهوری اسلامی ایران در هرات مطرح کرد؛

نقش تأثیرگذار شهید سلیمانی در مقاومت افغانستان

نقش تأثیرگذار شهید سلیمانی در مقاومت افغانستان
افخمی با اشاره به نقش شهید سلیمانی در مقاومت مردم افغانستان در برابر گروه های تروریستی، گفت: حاج قاسم با استفاده از بومی سازی و اتکای به خدا جبهه مقاومت را شکل داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، محمود افخمی، سرکنسول سابق جمهوری اسلامی ایران در هرات در کنفرانس بین المللی «شهید سلیمانی، جغرافیای مقاومت و امنیت جهانی» که بعد از ظهر امروز در هتل آفتاب ولایت برگزار شد، گفت: شهید سلیمانی در زمان مقاومت افغانستان چهره بسیار ماندگار و اثر گذاری داشت.

وی با اشاره به مقاومت مردم افغانستان در برابر ارتش شوروی و طالبان افزود: نطفه مقاوت در افغانستان از همان زمان مبارزه با ارتش سرخ شوروی تشکیل شد، بعد از تجاوز شوروی، استکبار برنامه جدیدی را تعریف کرد تا دولت مجاهدین را ناکارآمد جلوه دهد و این برنامه ورود گروه های تروریستی به افغانستان بود و طالبان را با امکانات وسیعی به این کشور گسیل کردند، افغانستان از حالت طبیعی خارج شد.

افخمی به نقش شهید سلیمانی در مقاومت مردم افغانستان در برابر گروه های تروریستی اشاره و ابراز کرد: در مرحله ای که افغانستان دوره بحران را سپری می کرد، مردی مبارز و مجاهد و توانمند و مقتدر پا به عرصه افغانستان گذاشت و در جلسه ای با مجاهدان خطاب به فرماندهان جهادی گفت چه می کنید و آن ها یک صدا گفتند مقاومت می کنیم، در مقابل شوروی ایستادیم در مقابل متجاوزان داخلی نیز می ایستیم.

سرکنسول سابق جمهوری اسلامی ایران در هرات بیان داشت: شهید سلیمانی هیچ موقع به دنبال لشکر کشی نبود و اعتقاد داشت که همین جوانان ظرفیت آن را دارند که در مقابل دشمن بایستند و مقاومت کنند، این شهید با استفاده از بومی سازی و اتکای به خدا توانست جبهه مقاومت را شکل دهد و در مقابل همه دشمنان بایستد.

وی شهید سلیمانی را عاشق شهادت خواند و گفت: شهید سلیمانی در طول حیات خود هیچ چیزی را برای خود نخواست و عاشق شهادت، سرباز ولایت، اخلاق محور و متقی، بی بدیل و اثر گذار در منطقه بود و در مقابل خانواده شهدا متواضع بود و به زیر دستان خود می گفت همه موضوعات باید با محوریت الله باشد./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات