۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۴
کد خبر: ۶۳۹۰۲۱
حجت الاسلام طاهری:

مرحوم آیت الله طبرسی ذوب در ولایت بود

مرحوم آیت الله طبرسی ذوب در ولایت بود
مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه قم با بیان اینکه مرحوم آیت الله طبرسی ذوب در ولایت بود، گفت: ایشان نقش بسزایی را در روشنگری های دوران انقلاب در خطه شمال کشور ایفا کرد.

حجت الاسلام طاهری مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه قم در حاشیه تشییع پیکر مطهر آیت الله نورالله طبرسی نماینده سابق ولی فقیه در مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه مرحوم آیت الله طبرسی از فضلای قبل از انقلاب در حوزه علمیه قم و از مبارزان دوره انقلاب بود، گفت: ایشان از سال 1342 همراه امام خمینی(ره) بود.

وی ادامه داد: در دوره ای که حضرت امام(ره) در ترکیه و نجف و پاریس در تبعید به سر می بردند، مرحوم آیت الله طبرسی در حوزه علمیه قم حضور داشت و از جمله شاگردان مبرز مراجع تقلید و فلاسفه و حکمایی همچون علامه حسن زاده آملی به شمار می رفت.

حجت الاسلام طاهری با بیان اینکه مرحوم آیت الله طبرسی نقش بسزایی را در روشنگری های دوران انقلاب در خطه شمال کشور ایفا کرد، گفت: ایشان در سال 1353 وقتی پدر بزگوارشان از دنیا رفتند به دعوت مردم از قم به ساری هجرت کرده و در آن شهرستان منشأ خدمات و برکات زیادی بودند.

استاد حوزه علمیه مازندران به حضور مرحوم آیت الله طبرسی در جبهه های نبرد حق علیه باطل اشاره و تأکید کرد: ایشان بعد از انقلاب نیز مسؤولیت های مختلفی در عرصه های سیاسی و اجتماعی بر عهدده داشتند که از این میان می توان به مسؤولیت ایشان در زمینه بازسازی شهر سوسنگرد و پشتیبانی جبهه و جنگ استان مازندران اشاره کرد.

وی با بیان اینکه مرحوم آیت الله طبرسی ذوب در ولایت بود، ابراز داشت: این ویژگی یکی از امتیازات برجسته ایشان به شمار می رفت، چرا که با همه وجود تابع امر ولی فقیه بوده و در همه مواضع سیاسی خود این مهم را رعایت می کرد؛ همه مواضع ایشان مطابق با مواضع امام و رهبری بود./841/ت302/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 1
حسین ثالث موید
ارسال نظرات