۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۶۳۹۴۵۰

مراسم چهلمین روز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در حرم رضوی برگزار شد

مراسم  چهلمین روز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در حرم رضوی برگزار شد
نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه در مراسم چهلمین رور شهادت حاج قاسم، گفت: این شهید در خدا شناسی، معادشناسی، رهبر شناسی و ولایت شناسی عین الیقین بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم بزرگداشت چهلمین روز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و یاران مقاومت امروز با حضور زائران و مجاوران رضوی در جوار بارگاه مطهر ثامن الحجج(ع) برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین علی شیرازی، نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه در این مراسم، گفت: این سردار شهید 40 سال پای ارزش های انقلاب ایستاد و ما نیز تا خون در بدن داریم پای فکر، آرمان ها، ایده، مرام، اخلاق، ایثارگری، انقلاب و راه این شهید می ایستیم.

وی به انتقام گرفتن خون شهید سلیمانی از آمریکای تروریست تأکید و اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی قدس سپاه با تمام وجود به همراه جبهه مقاومت ایستاده است و تا انتقام این فرمانده عزیز را نگیریم آرام نمی نشینیم، سیلی اول را زدیم و رهبری فرمودند:«این سیلی اول بود، انتقام سختی در پیش است.»، دشمنان منتظر بمانند تا بعد از این که سیلی را خوردند، بدانند از کجا بود.

حجت الاسلام والمسلمین شیرازی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در مورد ایمان و اعتقاد به خدا، گفت: ایمان و اعتقاد به خدا و رسول خدا و والیای الهی و ولایت فقیه در وجود سردار سلیمانی شعله ور بود، تا لحظه شهادت از امام و رهبری درس خداشناسی، تواضع، اخلاص، ایثارگیری و روحیه شهادت طلبی گرفت، 40 سال در میدان جنگ سلاح را بر زمین نگذاشت و با دشمنان اسلام در میدان های مختلف به مبارزه پرداخت، وقت و ساعت و جغرافیا نشناخت و تنها به خدا و رضایت خدا می اندیشید.

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه با بیان این که ایمان شهید حاج قاسم سلیمانی عین الیقین بود، ابراز کرد: در خدا شناسی، معادشناسی، رهبر شناسی و ولایت شناسی مانند ایمان خود عین الیقین بود، یک لحظه تردید نکرد که در جبهه علیه آمریکا بماند یا نماند، یک لحظه در مورد عمل کردن یا نکردن حرف ولایت و امام تردید نکرد، فدایی ولایت بود، جان خود را برای تدبیر رهبر حکیم انقلاب فدا کرد.

وی با اشاره به قسمتی از وصیت نامه شهید سپهبد سلیمانی در مورد ولایت، بیان داشت: این شهید در سال 1389 در یادواره شهدا در خانوک کرمان گفت: «والله من همه روحانیت شیعه را در جهان می شناسم اما کسی را در میان روحانیت شیعه بهتر از آیت الله خامنه ای نمی دانم.»، این عشق او به ولایت بود.

حجت الاسلام والمسلمین شیرازی افزود: او دو هجرت داشت، یکی هجرت از بیت نفسانی بود که تنها خدا را دید و در میدان جنگ یک بار خود را ندید، و می گوید:«برروی قبر من بنویسید سرباز قاسم سلیمانی» و دومین هجرت این شهید هجرت از سرزمین و دیار خود بود، چهل سال در خانه نبود و ساعت ها نمی خوابید.

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه متذکر شد: این شهید بزرگوار در مسیر شهادت طلبی چهل سال انتظار کشید، از دوران جنگ در تهدید بود، بارها او را تهدید کردند، بارها زدند اما به هدف نخورد، آمریکایی ها پیام دادند ما می دانیم در کجا هستی، 20 سال در تهدید آمریکایی ها بود اما خدا تقدیر کرده بود که 13 دی ماه 1398 در عراق شهید شود.

گفتنی است، در این مراسم معنوی قاریان قرآن کریم به قرائت قرآن و مداحان اهل بیت نیز به بیان فضائل شهید حاج قاسم پرداختند و یک شهید از دوران دفاع مقدس نیز در این مراسم تشییع شد./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات