۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۶۴۷۷۹۶

فعالیت جهادی طلاب مرکز تخصصی دورود در مقابله با ویروس کرونا

فعالیت جهادی طلاب مرکز تخصصی دورود در مقابله با ویروس کرونا
لک گفت: تهیه و توزیع ماسک و بسته های غذایی، مواد ضدعفونی و فعالیت تبلیغی در فضای مجازی نمونه هایی از فعالیت جهادی طلاب در عرصه مبارزه با ویروس کرونا و خدمت به مردم است.

سمیرا لک، معاون فرهنگی مرکز تخصصی فقه واصول حضرت خدیجه کبری(ع) شهرستان دورود، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، به انجام فعالیت های فرهنگی و تبلیغی طلاب این مدرسه در زمینه مقابله و مبارزه با ویروس کرونا اشاره کرد و بیان داشت: این مرکز تخصصی یکی از پایگاه های فعال مبارزه با ویروس کرونا است.

وی به فعالیت فرهنگی تبلیغی طلاب در زمینه توجه بیشتر مردم به دعا، ذکر ادعیه و توسل به اهل بیت(ع) در زمان گرفتاری ها و دعا برای رهایی از شر ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: از سوی طلاب تهیه و توزیع بروشور در رابطه با اثرات دعا و نقش آن در سلامت جسمی و روحی هر فرد بین مردم صورت گرفته است.

لک خاطرنشان کرد: اکنون که به منظور جلوگیری از انتشار ویروس کرونا تجمعات و گردهمایی ها تعطیل است، طلاب از فرصت فضای مجازی در عرصه تبلیغ بهره مند می شوند.

وی ادامه داد: فعالیت های تبلیغی در فضای مجازی، درج عکس و مطالب کوتاه و دلنوشته به مناسبت اعیاد شعبانیه از دیگر اقدامات طلاب مرکز تخصصی فقه و اصول حضرت خدیجه کبری(ع) دورود است.

تهیه 100 لیتر محلول ضدعفونی کننده از سوی مرکز تخصصی خدیجه کبری دورود

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران حضرت خدیجه کبری(ع) دورود اظهار داشت: تهیه 100 لیتر مواد ضدعفونی کننده توسط واحد فرهنگی مرکز تخصصی و اهدا به حوزه مقاومت بسیجیان در حوزه شهدای شهرستان دورود در راستای گندزدایی معابر و محلات شهرستان از دیگر اقدامات این حوزه علمیه است.

وی به همراهی خواهران طلاب سطح سه حوزه علمیه حضرت خدیجه کبری(ع) دورود با پایگاه مقاومت بسیج در تهیه و دوخت ماسک مورد نیاز مردم اشاره کرد و گفت: طلاب در این زمینه اقدامی جهادی دارند.

لک اظهار داشت: در راستای کاهش فشارهای اقتصادی و معیشتی در شرایط بحرانی امروز که به علت شیوع ویروس کرونا و تعطیل شدن بسیاری از کسب و کارها به وجود آمده است، برخی از خانواده های  طلابی  که از لحاظ اقتصادی دچار آسیب جدی شدند شناسایی و با حمایت مالی خیرین ازطرف واحد فرهنگی حوزه به آنان اهدا شده است.

وی ادامه داد: در نیمه شعبان نیز توزیع بسته های غذایی بین نیازمندان به همت این مرکز تخصصی صورت گرفته است.

معاون فرهنگی مرکز تخصصی فقه و اصول حضرت خدیجه کبری(س) دورود از برگزاری مسابقه خلاصه نویسی از کتاب «آماده باش یاران امام زمان(عج)» خبر داد و افزود: این مرکز تخصصی در فضای مجازی فعالیت های فرهنگی تبلیغی گسترده ای انجام می دهد.

وی با اشاره به فعالیت گروه اندیشه ورزان انقلاب در فضای مجازی خاطرنشان کرد: در فاز نخست مطالعه کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن به اتمام رسیده است و با شیوع بیماری کرونا این گروه در فضای مجازی به فعالیت خود ادامه می دهند.

لک با بیان اینکه مرحله خلاصه نویسی از این کتاب جهت امر تبلیغ به پایان رسیده است، یادآور شد: به مناسبت نیمه شعبان فاز دوم مطالعه با عنوان کتاب انسان و ایمان از سلسله مباحث جهان بینی شهید مطهری آغاز شده است./9451/ت310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات