۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۸
کد خبر: ۶۵۱۸۰۳
منبرهای مجازی؛

استاد رمضانی: مسامحه و کنار آمدن با سردمداران کفر در قاموس دین معنا ندارد

استاد رمضانی: مسامحه و کنار آمدن با سردمداران کفر در قاموس دین معنا ندارد
حجت الاسلام والمسلمین رمضانی تقابل جبهه حق و باطل را دائمی خواند و تاکید کرد که در قاموس دین چیزی به نام کنار آمدن با سردمداران جریان کفر وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسن رمضانی استاد درس خارج حوزه علمیه قم در ویژه برنامه منبرهای مجازی خبرگزاری رسا، به بررسی ابعاد مهم موضوع هویت دینی و تسلیم ناپذیری در برابر دشمن طبق مبانی دینی پرداخت.

او تقابل جبهه حق و باطل را همیشگی خواند و ضمن تبیین مؤلفه ها و شاخصه های هر کدام، اهل هدایت و حق را در تقابل صریح و روشن با جبهه کفر و نفاق توصیف و تاکید کرد که کنار آمدن با سردمداران این جریان در قاموس دین جایگاهی ندارد.

آنچه در ادامه از نظر شما می گذرد، بخش نخست سخنان استاد رمضانی در ویژه برنامه منبرهای مجازی سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا با موضوع هویت دینی و تسلیم ناپذیری در برابر دشمن است.

بسم الله الرحمن الرحیم

بر اساس ارزش های دینی، تعالیم قرآن کریم و توصیه ها و تاکیدات ائمه دین کسی که هویت دینی دارد، حرف اول و آخر او را دین تعیین می کند، تمام تصمیم گیری های دوران زندگی چه در دوران حیات فردی و چه اجتماعی برخاسته از تعالیم دین است و چنین شخصی نمی تواند در برابر جریان کفر، نفاق و مادیت و استکبار بی تفاوت باشد.

خداست و طاغوت و این دو در برابر هم صف آرایی کرده و خواهند نمود، افراد انسانی در برابر این دو صف بر اساس قابلیت و لیاقت ها و ارزش های حاکم تصمیم می گیرند که یا به طرف پیامبران و ارزش ها گرایش پیدا کنند و بر اساس آنها رفتار، حرکات و سکنات خود را تنظیم کنند و یا این که بر عکس جذب پیام وسوسه انگیز و وسوسه آمیز پیروان شیطان شوند و همقدم با آنها گردند.

دو صف در برابر هم قرار دارد که هیچ آشتی و دوستی بین آنها نیست، دشمنان خدا و دشمنان دین خدا می خواهند دین در کار نباشد و گرایش های دینی را از میان بردارند و مردم را به سمت خودشان جذب کنند .

با هستی اهل دین و دیانت مخالف اند و تمام هم و غم خود را صرف این می کنند، اینها طاغوتند و می خواهند مردم را از نور دین، ایمان و هدایت منحرف کنند و به سمت ظلمات، تشتت و اختلاف بکشانند.

انبیا و اولیاء هم در برابر اینها، مردم را به نور، وحدت و یگانگی فرا می خوانند؛ طبق آموزه های دینی تسلیم در برابر ائمه کفر و طواغیت معنا ندارد، فرمایش حق تعالی در این باره گویا است، دستور اکید دارد که «قَاتِلُوا أَئِمَّةَ الْكُفْرِ إِنَّهُمْ لَا أَيْمَانَ لَهُمْ »  

شما می بایست در برابر سردمداران کفر و نفاق مقاتله و مبارزه کنید و آنها را از میدان به در کنید و این را بدانید آنها هیچ عهد و پیمانی ندارد و هیچ یک از اینها را به رسمیت نمی شناسند. تنها چیزی که به رسمیت می شناسند، منافع و مطامع شان است، تا وقتی که این اهداف و منافع شان تامین شد عهد و پیمان را ارزش می دارند و خودشان را متعهد می دانند اما وقتی منافع شان به خطر می افتد، عهد و پیمان و قرار همه در سایه قرار گرفته و فراموش می شود و باز مجدد دنبال منافع و عنانیت شان و مطامع خودشان خواهند بود.

جامعه دین مدار می بایست این پیام قرآنی را بشنوند و بر اساس آن عمل کنند و پایبندی خود را به منصه ظهور برسانند و بدانند مسامحه و کنار آمدن با سرمداران کفر در قاموس دین و دیانت معنا ندارد.

حسین عجمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
عبرت از تاریخ
Iran, Islamic Republic of
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴
امام خمینی 12مهر1360 در دیدار نمایندگان سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی : مسئله مهم دیگر قضیه عضوگیری است. شما باید سوابق افراد را قبل و بعد از انقلاب بررسی کنید. اینکه خانواده‌اش کیست، بعد از انقلاب چه جوری بوده است؛ این را باید حتی الامکان دقت کنید تا افرادی نیایند و مثل حزب و نخست وزیری، آنچه شد بشود. این امری است که باید دقت کنید و نباید در آن مسامحه شود. البته رعایت چنین امری در سراسر مملکت مشکل است، اما اگر مسامحه شود کار مشکلتر می‌شود. باید از افرادی صحیح که می‌دانید ریشه فاسدی ندارند، عضوگیری کنید. اگر گروهی بدین وضع عمل کند و با گروه‌هایی که مقصدشان یکی است هم جهت شود، هم کارش تا آخر ادامه پیدا می‌کند و هم نظر مردم را که مهم است، جلب می‌کند. امیدوارم شما با این شکل عمل کنید و کارتان برای خدا باشد. وقتی کار برای خدا باشد، همه چیز به دنبالش هست.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
آیت‌الله بهجت(ره):
«اصلاح جامعه به اصلاح معلمین و مبلغین است!»

مبلغین خیلی باید مراقب باشند..چون مومنین تمام نگاهشان به آن هاست..باید بدانند، درجه ی ایمان آن ها موقوف است به درجه ایمان معلمین و مبلغین..
اگر یک ذره اشتباه کنند یا مسامحه بکنند، در تمام آن ها همین مسامحه ظاهر میشه...
اگر این ها را راستگو و صحیح_العمل یا صحیح القول بیابند، خودشان هم همین راه را میروند..
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
سخنان انقلابی پخش نشده رهبر کبیر انقلاب، امام خمینی.ره. که بایستی بازخوانی شود!

مردم انقلابی اند، لکن مسئولین انقلابی عمل نکردند.
تا حالا مسامحه کاریهایی شده و ضایعه هایی ایجاد شده که در بارگاه خدا استغفار می کنیم.
جبران ضایعه ها فقط با "عمل انقلابی" می شود!
مذاکره فقط از موضع قدرت باید باشد.
مشکل از دو دستگی مسئولین بود یک سری حوزوی و یک سری فرنگ رفته بودند، بی تجربگی یکی و عدم روحیه انقلابی در دیگری مشکلات ایجاد کرد.

جبران اشتباهات سابق این است که دولتی که جوان باشد و بتواند کشور را اداره کند مستقر بشود، مجلس و دولت متدین ۱۰۰% اسلامی و قاطع لازم است تمام وزرا یکی یکی بررسی شود و ۱۰۰% انقلابی و مکتبی و قاطع باشند!!

باید "حدود" جاری بشود.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۱
در روایت است هر که دعای مجیر را در «ایام البیض» ماه رمضان یعنی در روزهاى سیزدهم و چهارهم و پانزدهم این ماه مبارک بخواند گناهش آمرزیده مى‏‌شود، هر چند به عدد دانه‏‌هاى باران و برگ‌هاى درختان و ریگ‌هاى بیابان باشد! با این وجود خواندن آن براى شفاى‏ بیمار، اداى دین، بى‏نیازى، توانگرى، رفع غم و اندوه سودمند است.
التماس دعا
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۴
درود بر حاج آقا رمضانی و کلام صحیحش
1
0