۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۶۵۸۱۰۳

توضیحات معاون آموزش حوزه‌ پیرامون اختلالات سایت آزمون مجازی

توضیحات معاون آموزش حوزه‌ پیرامون اختلالات سایت آزمون مجازی
آزمون مجازی پایان ترم حوزه‌های علمیه، در نگاه اول آزمونی برای طلاب است اما از بعدی دیگر فرصتی برای ارزیابی زیرساخت‌های حوزه علمیه می‌باشد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با فراگیری بیماری کرونا امتحانات پایان ترم حوزه های علمیه به صورت حضوری لغو شد و در اقدامی جذاب اعلام شد امتحانات به صورت مجازی خواهد بود. بسیاری از طلاب از این اقدام خشنود شدند زیرا دیگر نیاز به حضور طلاب شهرستانی در قم نبود و همچنین نگرانی ها از حضور در تجمعات امتحانی بر طرف شد.

اما این بار نگرانی ها از امکان برگزاری آزمون مجازی بود، انگار استرس لازمه لاینفک امتحانات است.

امتحانات مجازی یکی پس از دیگری برگزار شد و طلاب با سؤالاتی سخت رو به رو شدند، شاید تا دیروز همه تصور می‌کردند که امتحانات مجازی راحت‌تر باشد اما هنگامی با سؤالات روبه رو شدند به این نتیجه رسیدند که مسؤولان حوزه های علمیه بسیار دقیق تر و سخت گیرتر این حرف ها هستند که طلابی که در خانه خود به کتابخانه شخصی تکیه داده اند را با آزمونی ساده رها کنند.

با بررسی نگاه طلاب قبل از امتحانات مجازی و بعد از آن، به نتایج جالبی می رسیم. تا دیروز همه خشنود از برگزاری مجازی، اما امروز در آرزوی امتحانات کتبی و تشریحی!!! زیرا امتحانات مجازی طلاب را دچار چالش های جدی کرد مثلا تعدای از طلاب به علت اختلالات نجاح نتوانستند وارد سایت شوند یا کسانی که سؤالات‌شان نامفهوم بود.

این اختلالات در روز پنجشنبه به اوج خود رسید و طبق گزارشات مخاطبان رسا، تعدادی از طلاب نتوانستند وارد سایت آزمون مجازی شوند. حجت الاسلام رستم نژاد معاون حوزه های علمیه در مورد اختلالات نجاح به خبرنگار رسا توضیح داد:« در حال جمع آوری گزارشات هستیم تا تصمیم نهایی بگیریم اما فرصت امتحان دادن در مرداد و شهریور ماه نیز وجود دارد»./1370/ت302/ف

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸
طوری نیست. این اشکالات همه جا هست
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
باگهای سامانه های آموزشی این ایام طبیعیه. حجم بازدیدکنندهگان بقدریه که سرور هنگ میکنه. اغلب سایتهای آموزش مجازی همین رویه رو دارند.
1
0