۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۶۹۱۸۷۱

«چالش‌های تحقق الگوی اسلامی، مدیریت خانواده در عصر حاضر» برگزار شد

«چالش‌های تحقق الگوی اسلامی، مدیریت خانواده در عصر حاضر» برگزار شد
نشست تخصصي «چالش‌های تحقق الگوی اسلامی مدیریت خانواده در عصر حاضر» توسط هیئت اندیشه‌ورز خانواده، تعلیم و تربیت و سبک زندگی حوزه علمیه خراسان، به‌صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، هیئت اندیشه‌ورز خانواده، تعلیم و تربیت و سبک زندگی معاونت پژوهش این حوزه، نشست تخصصي « چالش‌های تحقق الگوی اسلامی مدیریت خانواده در عصر حاضر» از سلسله نشست‌های علمي «الگوي مديريت اسلامي در خانواده» را برگزار کرد.

بتول عزیزی، در این نشست با اشاره به اینکه هیئت اندیشه‌ورز خانواده، تعلیم و تربیت و سبک زندگی حوزه علمیه خراسان در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری از سال 1397 با تدبير آیت‌الله عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان و با مدیریت دکتر جمیله علم الهدی فعالیت خود را آغاز کرد، گفت: در این مجموعه اساتید حوزه و دانشگاه که از صاحب‌نظران مسائل خانواده و زنان هستند، با عنوان پشتوانه‌ی علمی و مهارتی، فعالیت می‌کنند.

وی افزود: رسالت اصلی و وظیفه هیئت اندیشه‌ورز خانواده، تلاش در جهت تولید و ارتقا ء و تبیین دانش فنی خانواده مبتنی بر مبانی اسلامی و ایجاد فضای گفتمان سازی و جریان سازی مبتنی بر دیدگاه اسلام در این مقوله است.

دبیر هیئت اندیشه‌ورز خانواده، تعلیم و تربیت و سبک زندگی حوزه علمیه خراسان در ادامه به وظایف و رسالت این هیئت اشاره کرد و گفت: مسئله شناسی مباحث خانواده و زنان در سطح ملی و بین‌المللی، ارائه نظریات علمی مبتنی بر آموزه‌های دینی، پشتیبانی از نظریات نوین علمی و تولید و حمایت از آثار فاخر پژوهشی بر اساس اهداف نظام اسلامی و جامعه و همچنین، حمایت از طرح‌ها و رساله‌های علمی پژوهشگران ازجمله برنامه‌های هیئت اندیشه‌ورز خانواده است.

وی، به ارائه گزارشی از سلسله نشست‌های تخصصی «الگوی اسلامی مدیریت در خانواده» پرداخت و ابراز کرد: میزگرد حاضر، به‌عنوان اختتامیه‌ی این نشست‌ها محسوب می‌شود که در آن چالش‌های تحقق الگوی اسلامی، مدیریت خانواده در عصر حاضر توسط سه تن از اساتید حجج‌اسلام دکتر حسین بستان دانشیار پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، دکتر فرج‌الله هدایت نیا دانشیار پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه‌ی اسلامی و دکتر مجید دهقان عضو هیئت‌علمی پژوهشکده‌ی زن و خانواده، موردنقد و بررسی قرار می‌گیرد.

عزیزی همچنین از برگزاری فراخوان مقاله و طرح پژوهشی ناظر به موضوع این نشست‌ها خبر داد و افزود: در آینده نیز نشست‌های تخصصی با محوریت خانواده، تعلیم و تربیت و سبک زندگی برگزار خواهد شد که با رویکرد جدید ویژه اساتید و نخبگان حوزه و دانشگاه برگزار می‌شود.

ارسال نظرات