۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۷۲۱۴۳۴
حجت الاسلام صبور در گفتگو با رسا:

حوزه علمیه با تکیه بر اندیشه امامین انقلاب در صراط مستقیم است

حوزه علمیه با تکیه بر اندیشه امامین انقلاب در صراط مستقیم است
مدیر مدرسه علمیه آل یاسین قم ابراز کرد: حوزه علمیه ایی که بر مبنای دیدگاه و اندیشه امامین انقلاب و در صراط مستقیم قدم برمی‌دارد، نمونه کامل یک حوزه انقلابی است.

حجت الاسلام حسنعلی صبور، مدیریت محترم حوزه علمیه آل یاسین شهر مقدس قم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، با اشاره به تعریف طلبه انقلابی در اندیشه امامین انقلاب، اظهار داشت: طلبه انقلابی از دیدگاه امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری طلبه‌ای است که تکلیف‌گرا باشد و به موقع وارد میدان عمل شود.

وی در ادامه افزود: طلبه‌ایی انقلابی است که دغدغه‌ مردم را داشته باشد، دلسوز دین باشد و انقلاب و آرمان‌های آن را از خودش بداند. تمام اندیشه و فکر و باورش با آرمان‌های انقلاب شکل گرفته باشد؛ طلبه‌ای که تقوی، اصل و محور رفتار و کردارش قرار بگیرد.

حجت الاسلام صبور در بیان تفاوت حوزه انقلابی با حوزه سکولار، ابراز کرد: حوزه‌ایی که انقلابی باشد یقینا در بزنگاه‌های حساس به کار انقلاب و نظام خواهد امد، در مقابل حوزه سکولار ورود به موقع به میدان عمل در این مواقع حساس را ندارد و در برخی موارد مقابله می‌کند. برای مثال در اتفاقات و اغتشاشات اخیر مشاهده کردیم که حوزه‌ها و طلاب انقلابی وارد عرصه میدان شده و در حمایت از امنیت مردم و نظام جمهوری اسلامی تلاش قابل توجه و قابل تقدیری کردند.

مدیر مدرسه علمیه آل یاسین قم افزود: حوزه‌ علمیه‌ایی که بر مبنای دیدگاه و اندیشه‌ی امامین انقلاب قدم برمی‌دارد دائما در صراط مستقیم است؛ طلبه‌ایی که طبق فرامین معصومین (علیهم السلام) و با تکیه بر آرمانهای نظام جمهوری اسلامی حرکت کند، یک حوزه انقلابی به تمام معنا است.

وی با اشاره به اینکه تحصیل علم توسط طلاب نه تنها مانع انقلابی بودن ایشان نیست بلکه در یک راستا می‌باشند، ابراز داشت: رویکرد ما از تحصیل علم در این مسئله حائز اهمیت است. یک زمانی حضرت امام خمینی(ره) فتوای جهاد و جنگ را داد و طلاب با حضور در میدان جنگ تحمیلی نشان دادند که گاهی ساحت علم تفاوت پیدا می‌کند لکن علم‌آموزی تحت هیچ شرایطی متوقف نمی‌شود.

حجت الاسلام صبور در پایان با اشاره به اینکه علمی مفید خواهد بود که در مواقع لزوم به کار مردم و جامعه بیاید، تاکید کرد: هر چیزی زکاتی دارد و زکات علم نیز حضور در عرصه‌های میدانی و مردمی است تا فایده این علم برای مردم و انقلاب نیز ملموس باشد. صرفا انباشتن علوم به کار جامعه اسلامی نخواهد آمد. حتی در مسئله ظهور فرج نیز باید از جنس عمل، انتظار امام منتظر را داشته باشیم.

ارسال نظرات