۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۷۳۰۶۰۱
مدیر حوزه علمیه تهران:

سازمان دین و جوان تشکیل شود

سازمان دین و جوان تشکیل شود
مدیر حوزه علمیه تهران با اشاره به ضرورت ارتباط با جوانان گفت: لازم است از تلاش های علمی که توسط جوانان در حوزه علمیه صورت می گیرد فرآورده های اجرایی تولید شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تهران حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی رحیمی صادق مدیر حوزه علمیه تهران عصر امروز در دهمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با علما و فضلای استان های تهران، سمنان و البرز که در مرکز فرهنگی آموزشی آدینه تهران برگزار شد با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: این اجلاسیه اولین اجتماع علما پس از اغتشاشات اخیر است و اجتماع خوبی شکل گرفته است.

وی با اشاره به مباحث مطرح شده در کمیسیون جوانان تصریح کرد: محور گام دوم انقلاب جوانان و ارگان مربوطه نیز وزارت ورزش و جوانان است که 90 درصد آن مربوط به ورزش بوده و بخش مربوط به جوانان نیز نمود چندانی ندارد.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: پیشنهاد می شود سازمانی مستقل بین حوزه و دولت به نام سازمان دین و جوان تأسیس بشود؛ فرآورده از استخراجات علمی که توسط طلاب در حوزه شکل می گیرد، تولید نمی شود؛ شناخت ما از جوان و جوانی اش کامل نیست و با این شرایط نباید توقع داشته باشیم بتوانیم با جوانان تعامل خوبی داشته باشیم.

وی با اشاره به تعامل متدینین در خصوص حجاب اظهار داشت: انفعالی که امروز در خصوص حجاب احساس می شود سبب سرخوردگی متدینین می شود و افرادی که کشف حجاب می کنند جرأت بیشتری پیدا می کنند؛ معلوم نیست در بهار و تابستان چه اتفاقی می افتد.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق در پایان خاطرنشان کرد: همه مردم ما می دانند جامعه مدرسین در طول تاریخ انقلاب و همه مسائل کشور و نظام صاحب و مؤثر بوده است؛ چه خوب است از علمای بلاد در ترکیب جامعه مدرسین و یا همفکری ها استفاده شود.

ارسال نظرات