۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۷۳۴۳۶۴
حسینی:

بعضی از نهی از منکرها خود منکر است

بعضی از نهی از منکرها خود منکر است
معاون علمی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم با دبیرکل جامعه اسلامی ناصحین استان قم دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، سیدمحمدتقی حسینی دبیرکل جامعه اسلامی ناصحین استان قم در این دیدار با بیان اهمیت امر به معروف و نهی از منکر به مسأله مهم آموزش فریضتین پرداخت و گفت: در مباحث مربوط به امر به معروف و نهی از منکر پیرامون چیستی، چرایی و چگونگی فریضتین بحث شده که به نظر می‌رسد مهم‌ترین مسأله همان چگونگی یا به عبارت دیگر بیان روش‌های مناسب برای انجام این امر مهم می‌باشد.

وی در ادامه به فرمایش حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام خطاب به کمیل بن زیاد اشاره کرده و اظهار داشت: حضرت علی علیه‌السلام در کلامی نورانی به کمیل بن زیاد فرمودند: «ما من حرکة الا و انت فیها محتاج الی المعرفة» یعنی اینکه انسان در هر کاری نیاز به شناخت دارد و این شناخت جز در سایه آموزش حاصل نمی‌گردد.

دبیرکل جامعه اسلامی ناصحین استان قم در ادامه به آسیب‌های پیرامون فریضتین پرداخت و بیان کرد: یکی از آسیب‌های مهم در امر به معروف و نهی از منکر همان عدم آموزش متناسب و عدم آگاهی به روش‌های مناسب می‌باشد به همین خاطر بعضی از نهی از منکرهای ما خود منکر است که انتظار می‌رود معاونت علمی ستاد امر به معروف و نهی از منکر در این زمینه اقدامات لازم و شایسته را انجام دهد.

وی ابراز کرد: یکی دیگر از آسیب‌های مهم در باب فریضتین محدود کردن مصادیق معروف و منکر در موارد خاص می‌باشد که این نیز باعث عدم کارایی بالای فریضتین می‌شود فلذا به نظر می‌رسد معاونت علمی ستاد باید با احصاء مصادیق معروف و منکر نسبت به این امر مهم اقدام نماید.

لازم به ذکر است، در ابتدای جلسه حجت‌الاسلام عنایت‌زاده معاونت علمی ستاد امر به معروف استان قم گزارشی از فعالیت‌های این معاونت را ارائه کرد.

ارسال نظرات