۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۶
کد خبر: ۷۳۶۹۸۳
حجت الاسلام هادی:

باید چالش‌هایی متناسب با مسائل روز برای نوجوانان ایجاد شود

باید چالش‌هایی متناسب با مسائل روز برای نوجوانان ایجاد شود
حجت الاسلام هادی گفت: اگر چالش‌های متناسب با مسائل روز را برای نوجوانان ایجاد کنیم، شاهد مشارکت آن‌ها نیز خواهیم بود.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی هادی در هفدهمین همایش مدیران هیأت‌های محوری و برگزیده کشوری که با عنوان هیأت و تربیت دو در حسینیه اعظم زنجان برگزار شد، اظهار کرد: دانش و مهارت از اصلی‌ترین لوازم خوشبختی است.

وی با اشاره به اینکه دانش مجموعه اطلاعات است که نتیجه آن دانایی است، مطرح کرد: مهارت نیز مجموعه توانایی‌ها است که نتیجه آن توانمندی است.

استاد حوزه با بیان اینکه در هیأت نیز برای موفقیت باید دانا و توانا بود، عنوان کرد: در عرصه نوجوانان نیز باید دانایی لازم را از نوجوانان داشته و توانایی اجرای برنامه‌های مختلف برای آن‌ها را نیز داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه نوجوانی فصل تضادها است، خاطرنشان کرد: در هیأت‌ها باید به افت و خیز ویژگی‌های نوجوانانه اطلاعات لازم را داشته باشیم و اگر این اطلاعات وجود داشته باشد می‌توان رفتار نوجوان را مدیریت کرد.

حجت الاسلام هادی با بیان اینکه باید نوجوانان را با مسائل درگیر کنیم، تصریح کرد: اگر چالش‌های متناسب با مسائل روز را برای نوجوانان ایجاد کنیم، شاهد مشارکت آن‌ها نیز خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه نخستین و مهم‌ترین دانش و مهارت خودآگاهی است، یادآور شد: باید برای نوجوانان و جوانان مسئولیت‌های جدید ایجاد کرد تا آن‌ها در چالش‌های مختلف زندگی توانمند شوند.

حجت الاسلام هادی با بیان اینکه بسیاری از برخوردها در هیأت در نوجوانان و جوانان اثرگذار است، ابراز کرد: باید خادمین اهل بیت(ع) در هیأت‌ها گفتمان مناسبی داشته و با دیگران با احترام برخورد کنند.

وی با اشاره به اینکه اوقات فراغت نوجوانان بحث مهمی است که باید در جلسات متعدد مورد بررسی قرار بگیرد، بیان کرد: منبع مکتوب متناسب با این موضوع کم است که امیدواریم با برگزاری این همایش‌ها گامی در این جهت نیز برداشته شود.

ارسال نظرات