۰۸ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۸:۲۰
کد خبر: ۷۳۸۹۵
نماینده ولی فقیه در سپاه:

غیبت حضرت ولی عصر حاصل اشتباه خواص است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اشتباه خواص و مردم اگر به تاریخ سرایت کند نتیجه اش این می شود که امروز بعضی از خسارتها ناشی از از یک اشتباه تاریخی است و غیبت حضرت ولی عصر(ع) حاصل این اشتباه است.
حجت الاسلام و المسلمين سعيدي نماينده ولي فقيه در سپاه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، چهارمین کنگره عاشوراپژوهی با حضور نماینده ولی فقیه در استان سمنان، استاندار سمنان، معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان، جمعی از علما، امامان جمعه و جماعات، روحانیان، پژوهشگران و صاحبنظران و مسؤولان در مرقد مطهر امام زاده یحیی (ع) سمنان برگزار شد.

حجت الاسلام قربانعلی صفایی پور، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در این کنگره گفت: این کنگره امسال با عنوان «عاشورا، عدالت و پیشرفت» و با هدف تعالی و علو نظام مقدس جمهوری اسلامی، تبیین اهداف عاشورا و فرهنگ عاشورایی برگزار شد.

وی به جنگ نرم دشمنان انقلاب اشاره کرد و گفت: در عصر حاضر که دشمنان انقلاب اسلامی از جنگ سخت به جنگ نرم روی آورده اند وظیفه داریم با روشنگری مردم و جامعه را هوشیار و بیدار کنیم.

حجت الاسلام صفایی پور، افزود: انقلاب اسلامی در معرض فتنه های متعددی قرار گرفته و دادن آگاهی و بصیرت به جامعه می تواند این فتنه ها را در نطفه خفه کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان اظهار داشت: از کنگره امسال نیز استقبال خوبی شده است و 18 مقاله توسط صاحبنظران و افراد فرهیخته به این کنگره ارسال شده است.

در این کنگره  هیات داوران از بین مقالات ارسالی سه مقاله را برتر شناخت و به کنگره سراسری عاشورا پژوهی معرفی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این کنگره، خیانت خواص و کوتاهی مردم را  علت وقوع حادثه عاشورا عنوان کرد و گفت: رمز بقای انقلاب اسلامی نیز اطاعت از رهبری، شریعت آسمانی و حضور مردم بود و امروز نیز ملت ایران این امر را متوجه شده و همچنان با شعار ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند پشت سر راهبری ایستاده و حمایت می کنند.

وی با اشاره به وجود فتنه های مختلف در مسیر انقلاب گفت: فتنه نهضت آزادی، جنگ تحمیلی، بنی صدر، منافقین، قائم مقام رهبری، اصلاح طلبان و فتنه اخیر از جمله این فتنه ها بود اما پیوند بین رهبری و مردم عامل بقای انقلاب اسلامی شد.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی خاطرنشان کرد: اگر 10 درصد از خواص هم ریزش کنند لطمه ای به انقلاب وارد نمی شود چون مردم در صحنه هستند.

وی با اشاره به وقایع صدر اسلام و مسایل دوران امام حسین (ع) گفت: ملت باید هوشیار باشند رهبر بدلی و امام نار را به جای امام نور قالب نکنند و در این زمینه شناخت خبلی مهم است.

وی افزود: متاسفانه در ماجرای فتنه اخیر برخی سواری دادند و با آدرس عوضی به جدول زدند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با اشاره به وقایع عاشورا گفت: متاسفانه خواص خیانت کردند و مردم از خواص پیروی کردند.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی زیارت عاشورا را سند خیانت یک امت دانست و افزود: این بدترین مجازات است که انسان لعن خداوند را بخرد و طاغوت را جایگزین توحید، منکر را جایگزین معروف و باطل را جایگزین حق کند.

وی گفت: اشتباه خواص و مردم اگر به تاریخ سرایت کند نتیجه اش این می شود که امروز بعضی از خسارتها ناشی از از یک اشتباه تاریخی است و غیبت حضرت ولی عصر(ع) حاصل این اشتباه است.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی، تصریح کرد: اگر ریشه عاشورا را درآوریم می توانیم با هر نوع عاشورایی مقابله کنیم چون حوادث تاریخ قانونمند است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در زمان حاضر چرا عاشورا تکرار نشد برای اینکه مردم متوجه شدند و فرمان را از دست اصلاح طلبان گرفتند و به اصول گرایان سپردند./960/پ202/ص

ارسال نظرات