۰۸ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۰:۳۱
کد خبر: ۷۳۹۰۲
امام جمعه تبریز:

مردم در اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها دولت را همراهی کنند و نگران نباشند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری گفت: اگر نحوه مصرف منابع ملی و طبیعی مدیریت نشود، بسیاری از ثروت های کشور به هدر خواهد رفت.
آيت الله شبستري   امام جمعه تبريز

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی صبح امروز در دیدار کارکنان اداره کل آب منطقه ای آذربایجان شرقی اظهرا داشت: میزان مصرف انرژی در کشور بسیار بالاست که سیاست های دولت در کاهش این مساله قابل تقدیر می باشد.

وی با تاکید بر اینکه اصلاح الگوی مصرف نیاز امروز جامعه ایران است، گفت: در حال حاضر سالانه یک تریلیون و 100 هزار میلیارد ریال در کشور صرف مصرف انرژی می‌شود در حالی که بودجه عمرانی کشور تنها 180 هزار میلیارد ریال است این میزان یعنی اسراف در مصرف انرژی.

آیت الله شبستری همچنین با انتقاد از مصرف بالای آب در کشور خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه کشور در منطقه خشک و نیمه خشک قرار دارد، مصرف بهینه آب ضروری به نظر می رسد.

امام جمعه تبریز با تقدیر از خدمات دولت در حوزه سدسازی ادامه داد: هم اکنون آب های جاری بسیاری از مناطق کنترل و ذخیره می شود که جا دارد پروژه احداث سد در مناطق مختلف کشور ادامه یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح تحول اقتصادی دولت افزود: اصل موضوع هدفمند‌کردن یارانه‌ها قابل قبول و پذیرفته شده است ولی بحث توزیع نقدی یارانه‌ها مقوله‌ای حساس است.

آیت‌الله شبستری تصریح کرد: اگرچه فرم‌های مشخصات پر شده است، ولی تا چه حدی این اطلاعات صحیح درج شده باید مورد بررسی و کنکاش قرار گیرد.

وی خطاب به مردم اظهار داشت: هموطنان باید در راستای اجرایی شدن این موضوع دولت و مجلس را یاری کنند و نگران هیچ موضوعی نباشند اگرچه شاید در روزهای نخست مشکلاتی عارض شود ولی با صبر و تحمل این جراحی اقتصادی را که یک ضرورت اجتناب ناپذیر است را باید تحمل کرد.

امام جمعه تبریز در ادامه به ویژگی‌های اجرای طرح تحول اقتصادی در کشور اشاره کرد و گفت: مصرف بهینه انرژی، کاهش قاچاق سوخت و کالا از کشور، توزیع عادلانه ثروت بین اقشار مختلف مردم و همچنین تحقق اصلاح الگوی مصرف در کشور از جمله ویژگی‌های اجرای این لایحه است./935/پ202/ص

 

ارسال نظرات