۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۵
کد خبر: ۷۳۹۲۷۳
آیت الله نمازی عنوان کرد؛

رسالت سنگین حوزویان در تبیین حادثه عاشورا

رسالت سنگین حوزویان در تبیین حادثه عاشورا
آیت الله نمازی تأکید کرد که نهضت امام راحل و انقلاب اسلامی تداوم بخش جریان تاریخی کربلا است.

به گزارش خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله نمازی در دیدار نماینده ولی فقیه در کاشان به اتفاق ائمه جمعه شمال استان اصفهان و جمعی از حوزویان و مسئولان کاشان اظهار داشت: امسال دشمنان تبلیغ پرهزینه ای را در رسانه ها مبنی بر اینکه ایرانیان محرم را تحریم کنید، لباس مشکی نپوشید و روضه نروید را انجام دادند؛ سؤال این است که از چه می ترسیدند که تبلیغات زیادی کردند؟ علتش آن است که از تأثیرگذاری عظیم و گسترده قیام عاشورا و قافله سالاری امام سجاد -علیه السلام- و حضرت زینب -سلام الله علیها- می‌ترسند.

وی به نقش امام حسین -علیه السلام- در بیداری مسلمانان اشاره کرد و افزود: پیام های عاشورا محدود به زمان و مکان خاصی نیست؛ نهضت امام راحل و انقلاب اسلامی تداوم بخش جریان تاریخی کربلا است.

عضو جامعه مدرسین در ادامه به رسالت سنگین حوزویان در تبیین حادثه عاشورا و قیام امام حسین -علیه السلام- اشاره کرد و یادآور شد: با تبیین هرچه بیشتر قیام امام حسین -علیه السلام- نباید اجازه بدهیم حادثه کربلا و عاشورا به فراموشی سپرده شود. اهل علم، مبلغین و طلاب باید سرمایه و معجزات بزرگ عاشورا را هنرمندانه برای مردم تبیین کنند.

امام جمعه سابق کاشان با بیان اینکه باید عاشورا شناس باشیم و خوب از این سرمایه بزرگ و ارزشمند استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: عاشورا به دلیل اینکه هنوز زنده و سرپا است همه معادلات دنیا را به هم می ریزد.

ارسال نظرات