۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۷۳۹۴۸۷
استاد حوزه علمیه:

حفظ حجاب و دفاع از ولایت از مهم ترین وصیت های شهدا است

حفظ حجاب و دفاع از ولایت از مهم ترین وصیت های شهدا است
اصفهان - حجت الاسلام حسینی نیا حفظ حجاب و دفاع از ولایت را از ویژگی‌های وصیت نامه شهدا دانست و گفت: به این دو اصل بدون استثنا در تمامی وصیت نامه‌های شهدا تأکید شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید محمود حسینی نیا شنبه شب در یادواره شهدای مدافع حرم شهرستان کاشان در مراسم شب دهم هیئت رزمندگان اسلام که در مجموعه ورزشی شهدای بسیج کاشان برگزار شد، گفت: یادواره شهدا مجلس تذکر و یادآوری به وظایف رهروان راه شهدا است.

وی با اشاره به اینکه اولین شهدا در محاسبات خود قوی بود بودند و فقط با خدا معامله کرد، افزود: شهدا در معامله خود با خدا، چون خدا را در وجود خودشان بزرگ کردند، خدا نیز شهدا را بزرگ کرد و این نتیجه معامله با خدا است.

به گفته وی شهدا در محاسبات شان تا توانستند خدا را پررنگ کردند، اما ما در محاسبات خودمان تا توانستیم خلق خدا را پررنگ کردیم این تفاوت ما با شهدا است.

حجت الاسلام حسینی نیا با اشاره به تأکید شهدا در وصیت نامه‌های خود بر حفظ حجاب، نماز اول وقت، تواضع و پرهیز از محرمات است، اظهار داشت: وصیت نامه‌های شهدا باید متناسب با سطوح مختلف فکری در تمام کتاب‌های درسی گنجانیده شود.

وی حفظ حجاب و دفاع از ولایت را از ویژگی‌ها مهم و بارز وصیت نامه همه شهدا دانست و گفت: به این دو اصل بدون استثنا در تمامی وصیت نامه‌های شهدا تأکید شده است.

این استاد حوزه علمیه در ادامه با بیان اینکه شهدا در جهاد رزم با دشمن مبارزه کردند، اما امروز ما در جهاد تبیین باید با دشمن مبارزه کنیم، افزود: رهبرمعظم انقلاب می‌فرماید، هرکس پشتیبان انقلاب و پیرو راه شهدا است باید جهاد تبیین داشته باشد.

وی افزود: در جهاد تبیین در مقابل کسانی که برای انقلاب، نظام، ولایت و ارزش‌های انقلاب حرف‌های بی‌ربط می‌زنند باید با استدلال و منطق از انقلاب، ولایت، نظام و ارزش‌ها دفاع کرد.

حجت الاسلام حسینی نیا اظهار داشت: شهدا در جهاد با دشمن با دادن بزرگترین سرمایه عمر خودشان از انقلاب و نظام و ولایت و ارزش‌های انقلاب دفاع کردند و امروز ما در جهاد تبیین با زبان و عمل خود با دشمن مبارزه کنیم./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات