۰۹ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۰:۲۵
کد خبر: ۷۳۹۸۵
آیت الله سبحانی:

جوانان خود را به معارف اخلاقی مزین کنند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله سبحانی بر ضرورت توجه بیش از پیش جوانان به مسائل اخلاقی و دینی تاکید کرد و گفت: جوانان باید خود را به معارف اخلاقی مزین کنند.
سخنراني آيت الله جعفر سبحاني در همايش کتاب سال حوزه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید و اساتید برجسته حوزه علمیه قم، پنج شنبه شب بعد از نماز مغرب و عشا در دیدار با جمعی از دانش آموزان نخبه و تیزهوش مقطع دبیرستان شهرستان ساوه که در دفتر وی برگزار شد، به تبیین نکات اخلاقی برای جوانان پرداخت
.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به آیات و روایاتی بر ضرورت بهره گیری و استفاده مفید جوانان از فرصت جوانی تاکید کرد و خطاب به دانش آموزان حاضر در جلسه گفت: شما باید سعی کنید خود را با معارف اسلامی و اخلاقی بیش از پیش آشنا کرده و خود را با این معارف مزین نمائید.

حضرت آیت الله سبحانی با یادآوری روایاتی، ضرورت مساله علم آموزی را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: جوانان باید سعی کنند در کنار توجه به امور علمی و تحصیلی، بعد اعتقادی و معارفی را نیز در خود تقویت و پرورش دهند.

این استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: قلب جوانان منزه و پاک است و قابلیت جذب و پذیرش مسائل اعتقادی و معنوی را دارد و جوانان عزیز باید از این فرصت ها نهایت استفاده را ببرند و بدانند که عمر انسان زود گذر است.

وی در ادامه ضرورت توجه جوانان به مسائل اخلاقی را مورد تاکید قرار داد و خطاب به دانش آموزان نخبه شهر ساوه گفت: شما باید سعی کنید به قرائت قرآن نیز اهتمام ویژه ای داشته باشید و در این کتاب آسمانی و روایات آن تدبر و تامل کنید.

گفتنی است حضرت آیت الله سبحانی در پایان این دیدار نیز به سؤالات دانش آموزان پاسخ داد. /924/پ202

ارسال نظرات