۱۲ بهمن ۱۳۸۸ - ۲۲:۴۲
کد خبر: ۷۴۳۱۰

تاکید آیت الله مقتدایی بر ضرورت تعمیر و مرمت بقاع متبرکه

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه بر ضرورت تعمیر و مرمت بقاع متبرکه وبازسازی ساختمان امام زادگان تاکید کرد.
آيت الله مقتدايي در مراسم رونمايي از نخستين شبکه نصب شده بر روي ضريح جديد اباعبدالله الحسين در قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله مرتضی مقتدایی مدیر حوزه های علمیه،عصر روز گذشته در حاشیه مراسم پرده برداری از ضریح امام زاده موسی مبرقع که با حضور برخی از مراجع تقلید برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگاران در سخنانی با گرامیداشت دهه مبارک فجر بر ضرورت تعمیر و مرمت و بازسازی بقاع متبرکه تاکید کرد و گفت: یکی از وظایف مردم و شیعیان و همچنین محبان اهل بیت این است که بقاع متبرکه و امام زاد گان را تکریم و احترام کنند.

وی با اشاره به اهمیت این موضوع تاکید کرد: باید امام زاداگان و بقاع متبرکه که محل رجوع مردم و متدینان است تعمیر و بازسازی شود.

مدیر حوزه های علمیه تاکید کرد: اگر مشکلی دراین اماکن وجود دارد این مشکلات باید رفع شود تا مردم با رغبت و علاقه بیشتری برای زیارت و توسل به این اماکن مقدس مشرف شوند.

آیت الله مقتدایی با اشاره به وجود اماکن متبرکه و امام زادگان فراوان در شهر مقدس قم بیان داشت: بحمدلله این نعمت در قم فراوان است و وجود حرم کریمه اهل بیت و دیگر اماکن مقدس و معنوی باعث شده است که مردم از جای جای ایران به این مکان مقدس برای زیارت مراجعه کنند و باید این اماکن مرمت شود.

وی با اشاره به شخصیت و مقام امام زاده موسی مبرقع اظهار داشت: این بزرگوار فرزند بلا فصل امام جواد(ع) است و همواره مورد احترام شیعیان به ویژه مردم شریف قم بوده است.

مدیر حوزه های علمیه در ادامه با اشاره به برنامه های مسؤولان استان قم برای مرمت و بازسازی این اماکن مقدسه گفت: خوشبختانه با عنایت و توجه استانداران سابق و فعلی قم و همچنین اداره کل اوقاف و دیگر نهادهای ذیربط، بقعه متبرکه امام زاده موسی مبرقع و همچنین امام زادگان چهل اختران مرمت خوبی شده است.

آیت الله مقتدایی وجود بقاع متبرکه و امام زادگان متعدد در شهر مقدس قم را چشم و چراغ این شهر مذهبی دانست و تصریح کرد: وجود بقاع متبرکه این بزرگواران در شهر قم، چشم و چراغ این شهر است و در گوشه و کنار شهر می درخشند. /924/پ202/ص
ارسال نظرات