۱۳ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۸:۲۶
کد خبر: ۷۴۳۳۱
رییس سازمان میراث فرهنگی استان قم خبر داد؛

بیش از 300 میلیون تومان به مرمت بقاع متبرکه اختصاص یافته است

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان میراث فرهنگی استان قم از اختصاص بیش از 300 میلیون تومان در سال گذشته جهت مرمت و بازسازی بقاع متبرکه و امامزادگان استان قم خبرداد.
ضريح امامزاده
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مهندس مهدی متقیان رئیس سازمان میراث فرهنگی استان قم، عصر دیروز در حاشیه مراسم پرده برداری از ضریح امام زاده موسی مبرقع که با حضور برخی از مراجع تقلید برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگاران در سخنانی از اختصاص بیش از سه میلیارد ریال در سال گذشته جهت مرمت بقاع متبرکه استان خبر داد و گفت: این رقم در سال گذشته برای مرمت و استحکام بخشی بیش از پانزده بقعه متبرکه هزینه شده است.

وی با اشاره به اهمیت این موضوع تاکید کرد: این امامزادگان که بیش از 400 سال قدمت دارند جزو آثار و میراث گرانبهای فرهنگی استان قم به حساب می آیند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی استان قم، با اشاره به ویژگی های مهندسی و معماری بناهای امامزادگان استان قم تاکید کرد: امامزادگان چهل اختران قم را همه می شناسند و با توجه به اینکه آسیب های فراوانی به این بنای تاریخی و مقدس وارد شده بود با همکاری اداره کل اوقاف این بنا بازسازی و مرمت شده است.

مهندس متقیان با اشاره به وجود اماکن متبرکه و امام زادگان فراوان در شهر مقدس قم بیان داشت: سازمان میراث فرهنگی استان قم به همراه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان نسبت به مرمت و بازسازی بقاع متبرکه اقدام می کند و در این راستا چندین بقعه در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به شخصیت و مقام امام زاده موسی مبرقع اظهار داشت: این بزرگوار فرزند بلا فصل امام جواد(ع) است و همواره مورد احترام شیعیان به ویژه مردم شریف قم بوده است.

وی در ادامه با اشاره به برنامه های مسؤولان استان قم برای مرمت و بازسازی این بقا متبرکه گفت: در صورتی که مسؤولان استان به ما کمک کنند آمادگی داریم نسبت به مرمت و استحکام بخشی دیگر بقاع متبرکه نیز اقدام کنیم.

متقیان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وجود بیش از 400 بقعه متبرکه و امام زاده در شهر مقدس قم مهم ترین سرمایه این شهر مذهبی را معنویت آن دانست و بیان داشت: ما اگر بخواهیم معنویت قم را به دیگر نقاط کشور صادر کنیم باید امامزادگان و بقاع متبرکه را تکریم و تعظیم کنیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی استان قم مرمت و بازسازی بقاع متبرکه را ضروری توصیف کرد و گفت: در این راستا باید توسعه فضاهای معنوی در خور شان این امامزادگان به وجود آید.

گفتنی است، مراسم پرده برداری از ضریح امامزاده موسی مبرقع روز گذشته با حضور حضرات آیات صافی گلپایگانی و نوری همدانی و همچنین آیت الله مقتدایی مدیر حوزه های علمیه و دیگر مسؤولان استانی برگزار شد./924/پ202/ص
ارسال نظرات