۱۵ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۷۴۵۵۱
امام جمعه تبریز:

قبل از انقلاب از هر جهت وابسته به بیگانگان بودیم

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی از تحقیق و علم خبری نبود و از هر جهت وابسته به بیگانگان بودیم.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در مراسم تجلیل از نخبگان استان اظهار داشت: اسلام، دین علم و نخبه ‌پروری است و برای شکوفایی استعدادهای بشری ظهور یافته است.

وی خاطرنشان کرد: آنان که ادعا می کنند اسلام سبب عقب‌ماندگی جوامع بشری شده، بدانند که تمدن و علم امروز بشر در سایه دانشمندان مسلمان شرق حاصل شده است.

امام جمعه تبریز اظهار داشت: خوشبختانه به برکت پیروزی انقلاب اسلامی هر سال شاهد پیشرفت‌های علمی و نخبه‌پروری در کشور هستیم؛ اما هنور توفیقات به‌دست آمده کافی و رضایت‌بخش نیست و باید با تلاش روز افزون روزی برسد که در هیچ زمینه‌ای نیاز به بیگانگان نداشته باشیم.

وی افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی از تحقیق و علم خبری نبود و از هر جهت وابسته به بیگانگان بودیم و امروز باید تلاش کنیم پرچمدار شکوفایی علمی در منطقه و جهان باشیم تا شعار آزادی در جمهوری اسلامی به صورت عینی تحقق یابد.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر نخبه پروری مسؤولان و مدیران کشور تأکید کرد: اگر به آثار و نتایج نخبگان توجه شود، استمرار نخبگی نیز حاصل می‌شود و باید اراده بر تقویت نخبگی و کاربردی کردن ایده‌ها باشد.

آیت‌الله شبستری همت، فداکاری و جهاد را سه محور مهم موفقیت در عرصه علم و صنعت دانست و ادامه داد: امروز انقلاب اسلامی و تفکر ناب اسلامی جلوی پیشرفت سریع فرهنگ ضداخلاق غرب را گرفته است. /935/پ202/س
ارسال نظرات