۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۷۴۵۹۷۸
نماینده ولی فقیه در استان لرستان:

توجه به ورزش برای طلاب ضروری است

توجه به ورزش برای طلاب ضروری است
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه توجه به ورزش برای طلاب ضروری است، گفت: شرط رشد معنوی در حفظ و نگه داشتن کمال نشاط برای بدن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، ظهر امروز در جشنواره فرهنگی ورزشی طلاب در راستای گرامیداشت یاد و خاطره شهید آرمان علی وردی و ۵۸ شهید استان لرستان با اشاره به اشعار و شعرایی همچون ️حماسه شاهنامه فردوسی، اشعار سعدی، ملک الشعرای بهار که در خصوص ورزش و تحرک و جنب و جوش داشتن و رسیدن به جسم و جان زنده گفت: توجه به مسائل ورزشی برای طلاب ضروری است.

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: عرصه ورزش علاوه بر ایجاد نشاط و سلامتی بهترین فرصت برای ارتباط با نسل جوان و جذب آنان، انتقال و تبلیغ مفاهیم ناب و آموزه‌های دینی و معارف اسلامی است.

وی بیان کرد: شرط رشد معنوی در حفظ و نگه داشتن کمال نشاط برای بدن است و در دستورات دینی و عبادی، یکی از فلسفه های روزه گرفتن ایجاد سلامتی برای بدن است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان کرد: بنابراین بخشی از احکام عبادی آثار تقویت جسمانی دارد و با جسم سالم انسان می‌تواند آثار معنوی را بدست بیاورد، حالت دو طرفه است.

نماینده ولی فقیه در لرستان تنبلی و سستی را زیان بار بیان کرد و گفت: امام کاظم«ع» فرمودند از سستی و تنبلی پرهیز کنید چرا که شما را سرافکنده می‌کند، و شما را از خیر دنیا و آخرت باز می‌دارد، وقتی تنی ناتوان بود نمی‌تواند روزه بگیرد ضمن اینکه مبتلا به انواع و اقسام بیماری‌ها نیز هست.

ابراهیم بهروج
برچسب ها: ورزش طلاب معنویت
ارسال نظرات