۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۸
کد خبر: ۷۴۶۰۰۰
حجت الاسلامی ممی زاده تشریح کرد؛

گزارشی از فعالیت های بسیج طلاب و روحانیون آذربایجان شرقی

گزارشی از فعالیت های بسیج طلاب و روحانیون آذربایجان شرقی
رئیس سازمان بسیج طلاب، روحانیون و اساتید استان آذربایجان شرقی به مناسبت هفته بسیج به تبیین و تشریح فعالیت های ای سازمان پرداخت.

حجت الاسلام رستم ممی زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آذربایجان شرقی، به مناسبت هفته بسیج بیان کرد: دوم آذر سالروز صدور پیام تاریخی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل بسیج دانشجویی و طلبه است که ضمن گرامی داشت این روز ،لازم است به بازخوانی این پیام تاریخی بپردازیم.

وی افزود: حضرت امام (ره) يكي از ضروري‌ترين تشكل‌ها را تشکل بسيج دانشجو و طلبه می دانستند و بر این مطلب تاکید نموده اند که طلاب علوم ديني و دانشجويان دانشگاه‌ها بايد با تمام توان خود در مراكزشان از انقلاب و اسلام دفاع كنند پس اصلی ترین رسالت بسیج در این برهه زمانی و تمام زمانها، دفاع از انقلاب و اسلام است که این یکی از پنج ماموریت برای بسیج طلاب و روحانیون و اساتید و دانشگاه ها می باشد.

حجت الاسلام ممی زاده حفظ انقلاب اسلامی که ماحصل خون هزاران شهید و ایثار و جانبازی رزمندگان و مجاهدین است را برعهده طلاب و دانشجویان و اساتید بسیجی دانست و گفت: امروز اولین وظیفه ما این است که از اسلام و انقلاب دفاع کنیم و اجازه ندهیم انقلاب را به انحراف بکشانند.

وی اضافه کرد: دومین وظیفه ای که بر اساس فرمایش حضرت امام(ره) بر عهده طلاب، دانشجویان و اساتید بسیجی می باشد این است که در مراکز حوزه و دانشگاه باید پاسدار اصول تغییر ناپذیر نه شرقی و نه غربی باشند و سیاست جمهوری اسلامی را که حاکمیت اسلامی و حاکمیت علوی است حفظ نمایند.

مسئول سازمان بسیج طلاب استان آذربایجان شرقی به تلاش دشمنان در انحراف نظام و انقلاب اسلامی به سوی غرب و شرق اشاره کرد و افزود: امروز دشمنان به دنبال این هستند که انقلاب را به سمت غرب و شرق منحرف کنند و در حالی که با دنیا ارتباط داریم اما افراد و جریان های نفوذی می خواهند جمهوری اسلامی را به آن سمت و سو ببرند.

وی سومین وظیفه حوزویان و دانشگاهیان را بر مبنای بیانات حضرت امام(ره) حفظ اتحاد و یگانگی دانشگاه و حوزه تاکید کرد و ادامه داد: امروز دانشگاه و حوزه از هر محلی بیشتر به اتحاد و یگانگی احتیاج دارند.

حجت الاسلام ممی زاده، وظیفه چهارمی که به عهده اساتید و حوزویان و دانشجویان است را جلوگیری از نفوذ ایادی آمریکا و استکبار عنوان کرد و گفت: طی ۴۰ سال انقلاب اسلامی دشمنان قصد نفوذ داشتند اما بسیجیان، حوزویان و دانشجویان اجازه این کار را ندادند و بصیرت افزایی نمودند، هم چنان که می بینیم اکنون نیز استکبار می خواهد برای ما مجتهد و مرجع تقلید درست کند، لذا باید به مردم بصیرت داد و حضرت امام(ره) نیز در آن زمان فرمودند تنها با بسیج است که این مهم انجام می پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه پنجم حوزویان بنا بر فرموده حضرت امام(ره) این است که تحکیم مسائل اعتقادی بسیجیان به عهده این دو پایگاه علمی، یعنی حوزه و دانشگاه می باشد و امام در آن زمان نیز فرمودند: "حوزه و دانشگاه باید چهارچوب های اصیل ناب محمدی را در اختیار تمام اعضای بسیج قرار دهند و باید بسیجیان جهان اسلام در فکر ایجاد حکومت بزرگ اسلامی باشند و این شدنی است، چرا که بسیج منحصر به ایران اسلامی نیست".

حجت الاسلام رستم ممی زاده تاکید کرد: امروز هسته های مقاومت در تمام جهان به وجود آمده و در مقابل شرق و غرب ایستاده و خواب را از چشم دشمنان ایران اسلامی گرفته است.

رئیس سازمان بسیج طلاب، روحانیون و اساتید استان آذربایجان شرقی همچنین به فعالیت های جهادی طلاب و روحانیون بسیجی استان اشاره کرده و جهاد تبیین در مقابل هجمه های دشمنان نظام اسلامی را از اقدامات مهم دانست و گفت: جهاد تبیین از سوی اساتید و طلاب بسیجی در سطح استان، مساجد، مدارس، دانشگاه ها و فضای حقیقی و مجازی انجام می گیرد و دوره های توانمند سازی هم برای بسیجیان از طرف سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون برگزار می گردد.

حجت الاسلام ممی زاده همچنین به فعالیت های عمرانی، محرومیت زدایی و تبلیغی اساتید و طلاب بسیجی نیز اشاره کرد: بیشتر در مناطق محروم و کم برخوردار استان انجام می گیرد و در کنار این اقدامات فرهنگ ایثار و شهادت و روحیه جهادی نیز در جامعه و بین طلاب و دانشجویان مبتدی هم ترویج می گردد که این آموزش فرهنگ بسیجی است و از ضروریات تقویت بنیه علمی و اعتقادی بسیجیان می باشد.

وحید نستوهی
ارسال نظرات