۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۷۴۶۹۴۱

پیش نشست همایش علمی نظریه نظام انقلابی برگزار شد

پیش نشست همایش علمی نظریه نظام انقلابی برگزار شد
پیش نشست همایش علمی نظریه نظام انقلابی با موضوع مبانی، الزامات و راهبرد‌های نظریه انقلابی در سالن همایش درالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، پیش نشست همایش علمی نظریه نظام انقلابی با موضوع مبانی، الزامات و راهبرد‌های نظریه انقلابی در سالن همایش درالقرآن علامه طباطبایی با حضور نخبگان حوزوی و فعالان عرصه گام دوم انقلاب برگزار شد.

حجت الاسلام محمد رضا شیروانی مدیر موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی در این نشست با اشاره به پیروزی مردم غزه در نبرد با اسرائیل اظهار داشت: ما براساس نظریه ولایت فقیه می توانیم قیام غزه را توضیح دهیم، انسان جدیدی در اینجا خلق شده و عقلانیت، هویت و تمدن جدیدی شکل گرفته است.

وی با تاکید براینکه انقلاب اسلامی بو، رنگ و آهنگ توحید دارد، ابراز کرد: نظم جدیدی منطبق بر فطرت بشری دارد شکل گرفته است، « فَأَقِمْ وَجْهَکَ لِلدِّینِ حَنِیفًا ۚ فِطْرَتَ اللَّهِ الَّتِی فَطَرَ النَّاسَ عَلَیْهَا» جهان به سمت فطرت خود گرایش پیدا کرده و ما در عصر شعارهای فطری هستیم.

پیش نشست همایش علمی نظریه نظام انقلابی برگزار شد

در ادامه حجت الاسلام علی ثقفی رئیس بنیاد فرهنگ و اندیشه اسلامی در این نشست با تاکید بر اینکه آرمانی که شاکله نظام اسلامی را تشکیل می دهد قابل تغییر نیست، افزود: نظام اسلامی فرسوده نمی شود و همیشه جوان است؛ خصوصیت انقلاب اسلامی باعث شده که همیشه پدیده ای زنده و پاینده باشد.

وی یکی از آسیب های متوجه نظام را دیوان سالاری کهنه معرفی کرد و گفت: آنچه در دولت، کهنه شده نظام دیوان سالاری کهنه است، آشوب های دهه نود متاثر از این چالش ها بود، باید با دیوان سالاری موجود مبارزه کرد و این مبارزه هیچ منافاتی با ایستادگی مردم برای انقلاب اسلامی ندارد.

پیش نشست همایش علمی نظریه نظام انقلابی برگزار شد

همچنین حجت الاسلام و المسلمین ذوعلم، رئیس اندیشکده بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مباحثی در ذیل نظریه انقلاب اسلامی مطرح ساخت و گفت: چرخه خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی در گام دوم انقلاب اسلامی مورد توجه است، این چرخه، مستمر، ذو مراتب و تعالی یابنده است و منافاتی با پنج گام انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، مردم اسلامی و تمدن اسلامی ندارد.

وی با تاکید براینکه نقش نظام جمهوری اسلامی تسهیل گر در فرآیند چرخه خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی است، افزود: سال گذشته رهبر معظم انقلاب خطاب به دولت محترم فرمودند: بازسازی فرهنگی و اجتماعی ضرورت دارد؛ معیار این بازسازی ها قانون است و یکی از خلاء ها این است که مدعیان اجرای قانون، برداشت اشتباهی از قانون ارائه می کنند.

ارسال نظرات