۱۹ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۷۴۹۰۲
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه:

اهل بصیرت زیاده خواه و تبعیض‌گرا نیستند

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای عالی حوزه علمیه قم گفت : اهل بصیرت کسانی هستند که مسائل جامعه را درست تجزیه و تحلیل می کنند و درجایی که دشمن از سکوتشان سوء استفاده می کند سکوت نمی‌کنند.
حجت الاسلام و المسلمين حسيني بوشهري


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسینی بوشهری، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با حضوردر برنامه زنده افق چهارم رادیو معارف در پاسخ به سوالات این برنامه گفت: یکی از مسائل مهم که همواره مورد تاکید پیشوایان دینی بوده مساله داشتن بصیرت در امر دین و دنیاست، انسانهایی که دارای نوعی بصیرت و آگاهی هستند در فراز و فرودهای زندگی دچار مشکل نمی شوند .

وی ادامه داد: در تاریخ اسلام هنگامی که اشخاص را مورد بررسی قرار می دهیم می بنیم عده ای در بزنگاهای حساس و مهم آنگاه که دارای بصیرت و آگاهی لازم بودند توانستند نقش آفرین و تاثیر گذار باشند، جلوی یک خطر جدی و حتمی را بگیرند، فضای جامعه را تلطیف کنند و مردم از خطر حتمی نجات بدهند ،علاوه بر اینکه خودشان از لغزشگاه ها و پرتگاه ها نجات پیدا کردند.

 عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه افزود: مساله بصیرت خلاصه‌اش این است که انسان بداند در چه شرایطی زندگی می‌کند، کجا باید سخن بگوید، کجا باید سکوت کند، کجا باید اقدام کند و آنگونه که رهبر عزیز انقلاب بیان کردند داشتن بصیرت مربوط به فقر و غنا نیست، اینگونه نیست که انسانهای غنی دارای بصیرت هستند و انساهای فقیر بی‌بصیرت باشند یا برعکس.

وی ادامه داد: بصیرت به داشتن علم، دانش و سواد نیست ممکن است برخی سواد نداشته نباشند اما اهل بصیرت و آگاهی باشند و تشخیص بدهند که مسائل را چگونه تجزیه و تحلیل کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی بوشهری اظهار داشت: انسان‌های با بصیرت و آگاه کسانی هستند که در عین حال که در میان جامعه زندگی می کنند و همراه مردم هستند اما زوایای جامعه را درست رصد می کنند مسائل جامعه را درست تجزیه و تحلیل می کنند، آنچه موجب سوء استفاده دشمن می‌شود انجام نمی دهند، درجایی که دشمن از سکوتشان سوء استفاده می کند سکوت نمی کنند و هرجا لازم باشد به صحنه بیایند و یک مطلب را فریاد بزنند، حضور پیدا می کنند.

وی افزود: به تعبیر روشن تر انسانهای با بصیرت کسانی هستند که همیشه خدا را مد نظر قرار می دهند و مسائل و منافع شخصیشان هیچ موقع مطرح نیست ،رشد جامعه برایشان مطرح است برایشان این مطرح است که جامعه راه را گم نکند و او در این زمینه هر کاری لازم باشد انجام می دهد تا اینکه حقیقت جامعه به سرنوشت صحیح و درست برسد و آگاهانه در این مسیر حرکت کند.

 حجت الاسلام و المسلمین حسینی بوشهری درباره معنای شرایط فنته گفت: شرایطی که بعد از انتخاب پیش آمد واقعا شرایط دشواری بود که از آن به شرایط فتنه تعبیر شد، معنای شرایط فتنه یعنی شرایط غبار آلودی که حقیقت برای عده ای ناشناخته می ماند، باطل در چهره حق جلوه می کند، اینجاست که اهل بصیرت با سرانگشت تدبیر و درایت خود می توانند در این فضای غبار آلود راه را پیدا کنند و به دیگران نیز نشان دهند.

 وی ادامه داد: کسانی که از بصیرت و آگاهی برخوردار نیستند بجای اینکه خودشان و  جامعه را نجات بدهند در یک باتلاقی گرفتار می شوند که دیگر راه نجاتی برای بازگشت خود پیدا نمی‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی بوشهری گفت: نقش بصیرت در پیشبرد عدالت در جامعه بسیار روشن است چون انسانهایی که اهل بصیرت هستند امکانات مادی و معنویشان را خوب می‌شناسند و از یک نوع روشن بینی بر خوردارند که می‌توانند در طراحی و برنامه ریزی و استفاده درست از نیروهای خلاق و کار آمد از آن استفاده کنند و به تعبیر روشن تر دشمن نمی تواند فضا را بر آنها تنگ کندو آنها را از قافله پیشرفت باز دارد.

 وی خاطرنشان کرد: انسانهای با بصیرت توجه دارند در این دنیا باید به گونه ای عمل کنند که جلب رضایت حق تعالی را به دنبال داشته باشد هر گونه تبعیض، زیاده خواهی و هر نوع کوتاهی در زندگی انسانهای با بصیرت وجود ندارد چون با همه دشواری هایی که در مسیر است عزمی آهنین دارند، هم موانع را می شناسند و هم راه را و برخورد با موانع را خوب می شناسند و در حقیقت می توانند قضایا را مدیریت کنند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه پیشرفت همراه با عدالت را خواست همه انبیا الهی و همه مردم عدالت خواه دنیا دانست و گفت: با بصیرت می‌توان به این آرمان نزدیک شد.

وی اظهار داشت:  شرایط امروز انقلاب اسلامی در سی ویکمین سال پیروزی آن شرایط ویژه ای است، چرا که دشمنان امروز چنگالهایشان را تیز کرده‌اند و به خصوص به خاطر شرایطی که پیش آمد به یک توهم واهی رسیدند که گویا دوران بازگشت برای آنها فراهم شده است، برای همین ملت ما باید در راهپیمایی 22 بهمن حضور آگاهانه داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی بوشهری گفت: امروز هم باید سالگرد انقلاب اسلامی را گرامی بداریم و هم پاسداری ،حمایت، فداکاری و تجدید بیعت با امام و رهبری و شهیدان عزیزمان را اعلامی دوباره کنیم و به دشمن با فریاد بلند اعلام کنیم که ما یک آن شما و اهداف شما و برنامه های شما را تحمل نخواهیم کرد و با دست خالی هم که شده از این انقلاب تا پای جان پشتیبانی و حمایت خواهیم کرد، چرا که ما همچنان در صحنه ایم و بر آن عهدی که بسته ایم تا این انقلاب را به انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) متصل کنیم، پایبندیم.

 خاطر نشان می شود، برنامه زنده افق چهارم به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر هر روز از ساعت 8:30 تا 10 از گروه خبر و برنامه های سیاسی رادیو معارف تهیه و پخش می شود. /916/پ202/ع

ارسال نظرات